newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בחיפה אין סובלנות בגאווה

שוטרים במדים ושלא במדים תקפו את מפגיני "הגוש נגד הכיבוס" במצעד הגאווה בחיפה, ועצרו שלושה. העילה לתקיפה: חשד להנפת דגל פלסטין

מאת:
אפילו השוטרים התבלבלו. שוטרים מעכבים בטעות שוטר סמוי במצעד הגאווה בחיפה (צילום: אורן זיו)

אפילו השוטרים התבלבלו. שוטרים מעכבים בטעות שוטר סמוי במצעד הגאווה בחיפה (צילום: אורן זיו)

שוטרים תקפו את הגוש נגד הכיבוס (פינקוושינג) היום (חמישי) אחר הצהריים במצעד הגאווה בחיפה, ניסו להחרים דגלי פלסטין ועצרו שלושה מהמפגינים, אחד מהם קטין.

אלפים השתתפו במצעד, מצומת כרמליה לגן האם שבמרכז הכרמל. כמאה מפגינים התכנסו כדי למחות על השימוש במאבק הלהט"בי להלבנת פשעים ועוולות, ובראשן הכיבוש. המוחים הניפו תמונה של שרית אחמד שקור, שנרצחה ככל הנראה על רקע נטייתה המינית בשבוע שעבר, וקראו קריאות, כמו: "לא עולה ולא יורדת לזקפה של המולדת" ו"גם לטרנס וגם לסיס ביטחון הוא הבסיס".

לקראת אמצע המסלול, כמה שוטרים בבגדים אזרחיים התנפלו על המוחים כדי להחרים שני דגלי פלסטין שהניפו. במחאות השבת בחיפה נגד ההפיכה המשטרית, המשטרה מחרימה דרך קבע דגלי פלסטין ושלטים שעליהם מצויר הדגל, למרות שהחוק לא אוסר להניף אותם, ובבית המשפט הצהירה המדינה כי המשטרה פועלת לרענן בקרב השוטרים בשטח את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שלפיהן מותר לפגוע בדגל ובנושאיו רק כשיש חשש גבוה לכך שהדבר עלול להוביל להפרה חמורה של שלום הציבור. מלבד השוטרים, צועדים אחרים לא התייחסו לדגלים ואיש לא ניסה לתקוף את המוחים.

מאוחר יותר שוטרים סמויים נוספים נכנסו בכוח בקהל. חלק מהמוחים סברו שמדובר באזרחים שתוקפים אותם, וכך גם חשבו כמה שוטרי מג"ב, שאבטחו את הצעדה. שתיים מהשוטרות הפילו לכביש את אחד הסמויים, והחזיקו אותו על הקרקע בחניקה.

מצער של מפגין בגוש נגד הכיבוס במצעד הגאווה בחיפה, 15 ביוני 2023 (צילום: אורן זיו)

היועצת המשפטית מרשה להניף דגלי פלסטין, השוטרים בחיפה אוסרים. שוטרים עוצרים מפגין בגוש נגד הכיבוס במצעד הגאווה בחיפה, 15 ביוני 2023 (צילום: אורן זיו)

במשך כמעט שתי דקות השוטרים היכו מפגינים על הכביש וגררו אותם. השוטרים עיכבו נער טרנסג'נדר בן 16. הוא נלקח לגן סמוך, כשמספר מפגינים הולכים אחריהם בניסיון לשחרר אותו. מבוגרים ניסו לשכנע את השוטרים, ללא הצלחה, "לשחרר את הילד", והוא נלקח אזוק לניידת.

השוטרים עיכבו בכוח גם מפגינה צעירה משום שטענו כי ירקה לעבר השוטרים בשעה שניידת המשטרה ניסתה להסיע את העצורים לתחנת המשטרה. מפגינים ניסו לחסום את הניידת, ושוטר לפת מפגין בתפיסת חנק ותחב גם אותו בכוח לניידת.

"זה בזוי," אמרה איימי, אחת המפגינות, על התנהגות השוטרים. "זה לא תפקידם להחרים דגלים. במקום להגן עלינו הם תוקפים אותנו, גם אני חטפתי בוקס בצלעות".

כמה מפגינים טענו כי מאמצי המשטרה בחיפה להחרים דגלים הם חלק מהמדיניות של מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, להטמיע את "רוח המפקד" של בן גביר וקישרו זאת גם למעצר של 17 מפגינים מחוץ לביתו של נתניהו בקיסריה ומול תחנת המשטרה בחדרה לפני שבועיים. גם במחאות של פלסטינים במושבה הגרמנית, המשטרה פועלת כמעט תמיד להחרים דגלים.

לפני שבועיים, המשטרה התנפלה על הגוש נגד הכיבוס במצעד הגאווה בירושלים גם כן כדי להוריד דגלי פלסטין.

הגוש נגד הכיבוס במצעד הגאווה בחיפה, 15 ביוני 2023 (צילום: אורן זיו)

האשמה: דגל פלסטין. הגוש נגד הכיבוס במצעד הגאווה בחיפה (צילום: אורן זיו)

מדוברות משטרת חיפה נמסר בתגובה (המיסג'נדרינג במקור): "שוטרי תחנת חיפה עצרו במהלך מצעד הגאווה חשודה שהניפה דגל פלסטין, תקפה שוטר והפרה את הסדר הציבורי וכן שתי חשודות נוספות שתקפו שוטרים בעת מעצרה.

"במהלך מצעד הגאווה אחת המשתתפות במצעד הניפה דגל פלסטין. הואיל והנפת הדגל עלולה להביא לכדי הפרה חמורה של שלום הציבור, השוטרים פנו אליה והורו לה להוריד את הדגל, אולם החשודה סירבה לעשות כן וניסתה להעלים את הדגל. במהלך ניסיונות השוטרים להוציא את הדגל מידיה של החשודה, תושבת תל אביב בת 17, היכתה את אחד השוטרים במכת אגרוף ונעצרה.

"בתוך כך, שתי חשודות נוספות, תושבת רמת גן בת 25 וחשודה נוספת שסירבה להזדהות, תקפו שוטרים באופן שירקו עליהם ודחפו אותם במהלך ניסיונות השוטרים לעצור את החשודה. כלל החשודות, כאמור, נעצרו ונלקחו לחקירה בתחנת משטרת חיפה."

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

ההתעלמות מהסבל בעזה מנוגד למסורת היהודית. מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

רבניות הפגינו נגד ההרעבה של עזה. "היהדות דורשת לתת אוכל לרעבים"

אמריקאים וישראלים מארגון "רבנים למען הפסקת אש" ערכו צעדת מחאה ביום שישי ליד מעבר ארז בדרישה להכניס מזון לרצועה. "אם למסורת יש משמעות, אסור לתת לאנשים בעזה למות ברעב", אמרה אחת המפגינות. 7 נעצרו

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf