newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ילדה בת 11 נפצעה בפניה כתוצאה מתקיפת מתנחלים

לדברי עדי ראיה, עשרות מתנחלים מכיוון יצהר הגיעו בשעות הצהריים לכפר מאדמא ויידו אבנים לעבר בתי התושבים. אביה של הילדה שנפצעה: "הם באים בלי רחמנות. היא לא יכולה לדבר מהטראומה"

מאת:

כפי שדיווח כאן אורן זיו לפני כמה ימים, מאז מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי, זינק מספר מקרי האלימות מצד מתנחלים נגד התושבים הפלסטינים בגדה. מאז שכתב זיו את הדיווח, כבר נוספו כמה מקרי תקיפה, ומספרם נכון לעכשיו, לפי ארגון יש דין, הוא לא פחות מ-41. לפי נתוני הארגון, לפחות בתשעה מקרים מתנחלים גרמו לפציעתם של פלסטינים באמצעות יידוי אבנים.

"הם באו בלי רחמים". חלא מקבלת טיפול רפואי בבי"ח רפידיה בשכם (צילום באדיבות תושב מאדמא)

"הם באו בלי רחמים". חלא מקבלת טיפול רפואי בבי"ח רפידיה בשכם (צילום באדיבות תושב מאדמא)

היום (ראשון), קורבן אחת ההתקפות האלה היתה חלא אלקוט, ילדה פלסטינית בת 11 תושבת הכפר מאדמא, דרומית לשכם. לדברי אביה, משהור, חלא יצאה מביתה רגע לפני התקיפה כדי ללכת לבית של בת דודה שנמצא בסמיכות לביתם. "הם תפסו אותה בחוץ, וכשאשתי יצאה להציל אותה מהידיים שלהם, הם תקפו גם אותה".

כתוצאה מהתקיפה, חלא נפצעה בפניה ונלקחה על ידי התושבים לבית חולים רפידייה שבשכם כדי לקבל טיפול. "הם עשו לה צילומים, עוד לא יודעים אם יש שבר באף או לא", אומר משהור בשיחת טלפון. "ירד לה הרבה דם מהאף, הוא התנפח מאוד".

משהור עובד בישראל. את הטלפון על התקיפה קיבל כשהיה בעבודה. "אשתי התקשרה בוכה, צועקת, 'בוא תראה את הילדה מה קרה לה, מתנחלים זרקו אבן על הפנים שלה'. השתגעתי מרוב דאגה. כשהגעתי הביתה ראיתי את כל הזכוכיות שבורות, ואבנים בתוך הבית. אשתי אמרה שהיו בערך חמישים מתנחלים, הם הגיעו עד לבתים שלנו".

לדברי משהור, בגלל מגבלות הקורונה, הילדים הולכים בימים אלה לבית הספר לשעה אחת בלבד וחוזרים הביתה. בשעה שאירעה התקיפה, בסביבות שתיים וחצי בצהריים, נכחו בבית רעייתו של משהור, בתם חלא ושלושה ילדים נוספים, ביניהם תינוקת בת חודש וחצי. "הם זרקו אבן ושברו גם את החלון שמעל הראש של התינוקת. זה היה יכול להיגמר באסון הרבה יותר גדול", אומר משהור. חלא, לעדותו, לא מצליחה עדיין לדבר מעוצמת הטראומה.

"זה היה יכול להיגמרמ באסון גדוול יותר". החלון המנופץ מאבנים שיידו מתנחלים (צילום באדיבות תושב מאדמא)

"זאת לא הפעם הראשונה, הם מגיעים אלינו כל הזמן" אומר האב, שמשוכנע שהתוקפים הגיעו מההתנחלות יצהר הסמוכה. "הם באים בלי רחמנות, זורקים אבנים, מתקיפים. אני מפחד לתת לילדים שלי לשחק אפילו בחצר של הבית". בתקיפה היום ניזוקו לפחות ארבעה בתים נוספים.

לדברי משהור, תושבים בכפר התקשרו למשטרה מיד לאחר התקיפה, שאירעה, כאמור, בסביבות השעה שתיים וחצי, אך עד לשעה שבה אנחנו משוחחים, בשש בערב, עדיין לא הגיעו כוחות משטרה לזירת האירוע.

"אני מפסיק לעבוד מעכשיו, אני חייב לשבת אתם בבית, שלא יפחדו", אומר משהור בקול שבור. עד מתי תוכל לשבת בבית ולא ללכת לעבודה, אני שואלת. "לא יודע עד מתי. במצב הזה אני לא יכול לעזוב אותם".

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין מסר בתגובה: "הפציעה של ילדה בת 11 ביישוב מאדמא היא תוצאה של מדיניות ממשלת ישראל המאפשרת אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים כדרך קבע. במשטר האפרטהייד בגדה המערבית מתנחלים כמעט תמיד חסינים מפני העמדה לדין, דבר המעודד את המשך האלימות הזו".

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת אמרה בתגובה: "כבר שבועות שיש עליה בפרעות המתנחלים בפלסטינים ברחבי השטחים הכבושים בלא מפריע. היום הם זרקו אבן על ילדה בת 11 בחצר ביתה. הטרור הזה הוא זרוע של הכיבוש, ופועל בכלים שלובים עם הכוח הצבאי. במקביל, הממשלה על שני אגפיה מכשירה את המאחזים הבלתי חוקיים".

ממשטרת ישראל נמסר: בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה נפתחה חקירה שבמסגרתה מבוצעות פעולות שונות.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf