newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שרת המשפטים שקד: אם הולכים לבחירות, שוב אף אחד לא יטפל בבדואים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בראיון לאתר Ynet נתנה היום (רביעי)  שרת המשפטים איילת שקד את התשובה המאלפת הבאה לשאלה האם היא מרגישה בנוח עם כך שהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה חשודים בפלילים, חלקם במעצר בית, והאם היא חושבת שראש ממשלה יכול להמשיך לכהן כשיש נגדו כתב אישום:

צריך לחכות ולראות מה יהיה בכתב אישום. צריך לקרות משהו מרחיק לכת כדי להפיל ממשלה. ללכת לבחירות זה לא עניין של מה בכך, אני יכולה להגיד שהממשלה עושה עבודה מצוינת בהרבה תחומים. לדוגמה, ישבנו השבוע בוועדת צוות עם שרים וראש הממשלה בטיפול בנושא הבדואים. סוף-סוף אחרי הרבה שנים של הזנחה ממשלה לקחה את הנושא בצורה הכי רצינית ומקיפה. אז אם הולכים לבחירות כל זה נהרס, ושוב אף אחד לא יטפל בבדואים.

רק להבהיר – הטיפול אליו מתכוונת שקד לא כולל דאגה לחיבור לחשמל, למים, לחינוך או בריאות לכפרים הבדואים הבלתי מוכרים אלא לעוד הריסות בתים, ועוד קצת הרתעה בדמות הריגה לא מוצדקת של אזרחים, ועוד קצת איומים. אין ספק ששווה להחזיק את הממשלה הזאת כדי שתטפל כך בכולנו.

הנה, על קצה המזלג, עוד כמה קבוצות אוכלוסיה, שאם חס וחלילה ראש ממשלתנו הנחשד בשורה של מעשים פליליים יתפטר (וכך גם ממשלתו הכוללת את האנשים הנפלאים אוהבי האדם של "הבית היהודי" ו"הליכוד") – לא יהיה מי ש"יטפל בהם": אלפי הפליטים שכלואים להנאתם במתקן "חולות" בנגב, תושבי עזה שחיים כמעט ללא חשמל ושמחים על ההזדמנות לחוויה של ניתוק מהעולם, אזרחי ישראל הפלסטינים שרק רוצים לקבל עוד מנחת זרועה של המשטרה, הקהילה הלהט"בית שגאה לשמש ככלי הסברתי שמכסה על פשעי המדינה, הפלסטינים שכל כך כמהים לנכבה השלישית שצחי הנגבי הבטיח, אנשי השמאל שכבר התכוננו ליום שבו יבואו לקחת אותם ולא בא להם לשנות תוכניות.

> השר צחי הנגבי מאיים על הפלסטינים ב"נכבה שלישית"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf