newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אכילת בשר היא מעשה טבעי: תגובה לאלמה ביבלש

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אני לומד מהידיעה של אלמה ביבלש כי טבעונים הניחו גוויות של חתולים על מנגלים כבויים כחלק מנסיון לזעזע את האנשים שאוכלים בשר.

יכול להיות שהדיון על הפעולה הזו משמיט במתכוון את העובדה הכי מרכזית ואקוטית בסיפור. אכילת בשר היא מעשה טבעי, שקשור לתרבות והרגלים של אלפי שנים. ״ההסכם״ הלא כתוב בין חיות המשק לאדם היה כזה: הפרות והתרנגולות יקבלו אוכל ומחסה, ויתנו חלב, ביצים ובבוא הזמן גם את גופם. זהו לא הסכם ראוי, שווה, רחוק מזה. אבל זה היה ההסכם הלא כתוב. פרות ותרנגולות לא יכולות להתקיים בלי האדם. אריסטו כתב על גבינות שנוצרות מעודף של חלב פרות, כבשים ועזים. לחזירים אין עודף לחלב, ולכן החלב שלהם לא מתגבן. אין גבינות חזיר.

היום זני פרות ותרנגולות ברחבי העולם נעלמים. כמו זני פירות וירקות אגב. כל שש שעות עוד זן הולך לאיבוד. הרבה בגלל התיעוש. פרות לא מחזיקות מעמד אם לא מגדלים אותן. זוהי אבולוציה וזהו הטבע.

אני רואה גופה של חתול דרוס בכביש ויש לי צמרמורת. אני רואה תרנגולת באיטליז ואני מבקש לקנות אותה. זהו הטבע שלי. אם אראה אותה זרוקה בחוץ, גם לא אסתכל. כך גדלתי. להיות מזועזע מגופה של חתול ולאכול תרנגולת. הפעילים הטבעונים רוצים לאלץ (כך במקור) אנשים אחרים לחשוב כמוהם. אך צריך לזכור שהתעלמות מהתרבות הקשורה לאוכל, לאבולוציה, מקורה בחוסר התמודדות עם המציאות. אין פה שחור ולבן. יש מהלך שלם של רגשות, חינוך וגם טבעיות (בשונה מהמילה הלא נכונה, "טבעונים"), הקשורים לאכילה של בעלי חיים.

אפשר להיתמם ולהגיד, מה ההבדל בין חתול לתרנגולת. ובכן, יש הבדל. כמו שאריה לא אוכל אריה או נמר. אריה אוכל צבי, כי כך הוא גדל וזו אבולוציה. תרנגולת אוכלת תולעים, בגלל אבולוציה. בגלל הטבע. תרנגולת לא טורפת לוויתנים. אפשר לדבר שעות על הטבע ועל אהבה לבעלי חיים, אבל צריך גם להבין את הטבע.

יש הבדל בין חתולים ותרנגולות. בגלל החינוך, בגלל אלפי שנים של מסורות, בגלל תנאי ביות, גידול וכדומה. לא אומר פה משהו אקוטי בעד או נגד טבעונות, אני רק מבקש דיון הוגן ולא פרובוקטיבי שבעיקר מפספס ולא קשור למציאות.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

"תמיד היה לחץ של סטודנטים מקבוצות רדיקליות נגד מרצים, אבל לאחרונה זה הקצין". סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים בתמיכה בצבא ונגד פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, 17 במרץ 2024 (צילום: חיים גולדברג / פלאש90)

פרשת שלהוב-קיבורקיאן: "תקדים מסוכן, לערבים ויהודים כאחד"

מעצרה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן נתפס בקרב עמיתים פלסטינים כחציית קו אדום, שבאווירה הפוליטית המקומית והעולמית עלולה להשליך לא רק עליהם, אלא על האקדמיה הישראלית כולה  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf