newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הקיץ הגיע. ממה נתניהו רוצה שנפחד הפעם?

מאת:
השאירו תגובה
א א א

על פי ראש הממשלה שלנו, אזרחי ישראל צריכים להיות בפחד תמידי, ככה הוא אוהב אותנו. במהלך שלוש השנים האחרונות החברה הישראלית ניהלה מאבק על השיח הציבורי שנע בין המחאה החברתית והמאבק של בנימין נתניהו מול איראן.

בשלושת הקייצים האחרונים, כל פעם שצצה מחאה קטנה על יוקר המחיה או מחירי הדיור, שלף לנו ראש הממשלה את איראן. איך אפשר לדבר על מחירי הקוטג' כאשר הנה עוד רגע, ממש תיכף, נוחתת לנו פצצת אטום על הראש.

את התבוסה של ביבי במאבק הזה מול העולם שכחנו. אבל המחאה החברתית לא הצליחה לזכות בתהודה הציבורית לה היא ציפתה. מה זה עוד כמה שקלים על קוטג' כאשר האיראנים מכינים את המשגרים.

והנה הגיע קיץ 2014, אין קולות מחאה ברקע. פה ושם מדברים על חופש בנישואין, קצת מחירי דיור, לא משהו לבנות עליו מחאה של קיץ. אבל אצל נתניהו? עולם כמנהגו נוהג. הציבור לא מפחד מספיק, החליט ראש הממשלה! צריך להחזיק את הציבור במצב הנכון, שחס וחלילה לא תקום עוד איזו דפני ליף עם עוד איזה שטות של טובת הכלל.

אז מה המפחידן בחר עבורנו לקיץ 2014? דאע"ש. ארגון טרור מוסלמי סוני שכבר שנים לוחם בסוריה, ולאחרונה כבש מספר ערים בעיראק, לפני שהצבא העיראקי כבש אותן בחזרה.

מעטים האנשים שבאמת יודעים מה קורה בסוריה או בעיראק, ועוד יותר מעטים האנשים שיודעים מה קורה שם וירוצו לספר על זה בתקשורת. המודיעין האמריקאי כשל פעם במציאת נשק להשמדה המונית אצל סדאם חוסיין, והמודיעין שלנו לא ממש טוב במציאת חטופים ברדיוס של 10 ק"מ. לכל הצדדים יש אינטרס להציג תמונה שחורה ככל האפשר.

עוד בנושא

    דאע"ש מעוניינים שהעולם יראה בהם ארגון נורא ויפחד מהם, ממשלת עיראק השיעית רוצה שהעולם יראה כמה הסונים אכזריים. וביבי נתניהו? הוא צריך סיבות להפחיד את הציבור ולספר לנו שהנה, עוד רגע, תיכף הם באים לכאן. ובכלל צריך להיערך למלחמה.  ולכן חשוב לבנות גדר בגבול עם ירדן. גדר? הרי מספרים לנו על ארגון צבאי בעל יכולות ונשק מתקדם ומה שיעצור אותו היא גדר דומה לזו עם מצרים?

    בארצות הברית הלובי החזק ביותר הוא לובי הנשק, יש לו אינטרס ברור לבנות, לייצר, למכור ולהפיץ כמה שיותר נשק בעולם. מבחינתם זה עניין כלכלי, כמובן תחת מסווה של הפצת דת הדמוקרטיה.

    בארץ זה הרבה יותר פשוט, פחד. זהו כלי המשחק, להחזיק את האנשים בפחד. כאשר אנשים מפחדים קבלת ההחלטות שלהם היא לא ראציונאלית ומתוך התגוננות. במצב כזה כסף לגדר או לבטחון חשוב יותר ממאבקים הזויים כמו חינוך, בריאות, דיור ויוקר המחיה.

    > עולמו המשתנה של איש השמאל: על דאע"ש ונוכחות בבקעת הירדן

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן
    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

    "לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

    כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf