newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מאות השתתפו ב"צעדת השרמוטות" בירושלים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאות לקחו אתמול חלק ב"צעדת השרמוטות" בירושלים. הצועדות, רובן נשים, קראו נגד "תרבות האונס שמתחילה במסדרונות הממשלה", דרשו בטחון לנשים ברחובות ומחו נגד הדיכוי החברתי של נשים בלבוש ובהתנהגות המינית. הן נשאו שלטים ביניהם "שתיקה לא שווה הסכמה", "אני לא כוסית וזו לא מחמאה". המפגינות הזכירו במהלך הצעדה את 27 הנשים שנרצחו בשנה האחרונה.

"צעדת השרמוטות" בירושלים היא חלק בשרשרת של צעדות דומות שמתקיימות מאז 2011 בערים שונות ברחבי העולם (גם השנה צפויות להתקיים צעדות דומות בתל אביב ובחיפה). אז בטורונטו, קנדה, הסביר קצין משטרה במהלך הרצאה כי "נשים צריכות להימנע מלהתלבש כמו שרמוטות (sluts) כדי שלא יהפכו לקורבנות של אלימות מינית". בתגובה התארגנה בעיר מחאה, נגד הטענה הרווחת כי נשים אשמות בכך שהן אלו שגורמות לאלימות המופנית כלפיהן. מארגנות הצעדה הראשונה החליטו לנכס לעצמן מחדש את המילה "שרמוטה" במטרה להוציא ממנה את העוקץ השלילי שלה.

גם מארגנות הצעדה בירושלים השנה הסבירו את הבחירה להשתמש במילה "שרמוטות": "זוהי בחירה מכוונת ומודעת – אנו משתמשות בקונוטציה של המילה, המבוססת כולה על הנחות יסוד שוביניסטיות ואלימות ונועדה למשטר אותנו ואת ההתנהגות, הלבוש והמיניות שלנו. אנחנו הופכות את המילה הזו כנגד יוצריה. אנחנו שרמוטות, ויש לנו כל זכות לא להיפגע, אף פעם וללא שום סייג"

רבות מהמפגינות באותה צעדה ראשונה בטורונטו בחרו לצעוד בלבוש חשוף כדי להמחיש את הרעיון שלאשה מותר להתלבש ולהתנהג איך שהיא רוצה, בלי שהדבר יחשב כהזמנה פתוחה לאונס או להטרדה מינית מכל סוג שהוא.

תוך זמן קצר התפשטה המחאה נגד "תרבות האונס" המעודדת ומאפשרת פגיעה בנשים, לכל רחבי העולם, ומאז מתקיימות צעדות כאלה בין היתר גם בברזיל, בריטניה, סינגפור, שבדיה, ארה"ב וישראל בה מתקיימות הצעדות זו השנה החמישית.

> צעדת השרמוטות: מרחיבות חזיתות, ממשיכות לקחת בעלות על המרחב

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

לקראת יום העצמאות האריתראי, בקהילה חוששים מעוד התפרצות אלימה

מתנגדי המשטר הדיקטטורי שחיים בדרום תל אביב מזהירים כי תומכי המשטר נערכים לציין את האירוע, שיחול ב-25 במאי, וכי צפויים עימותים קשים, בדומה לאלה של ספטמבר אשתקד. הם מעידים כי בחודשים האחרונים המתיחות רק גברה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf