newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ועדת החינוך: הדרישה כי ההורים יממנו טאבלטים לתלמידים אינה חוקית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

הפיצו כדי שכל ההורים ידעו: ועדת החינוך של הכנסת דורשת ממשרד החינוך לעצור את מיזם הטאבלטים, כיוון שרכישת המכשירים באמצעות תשלומי הורים אינה חוקית. עמדתה הנחרצת של ועדת החינוך יכולה לשמש הורים ברחבי הארץ, לסרב לשלם מכיסם עבור המיזם.

בעקבות המחאה, בהובלת קבוצת הורים מהוד השרון, התכנסה היום וועדת החינוך של הכנסת לדיון במיזם הטאבלטים של משרד החינוך. מעבר לכל הקשיים הבריאותיים, בטיחותיים וחינוכיים, התברר במהלך הדיון כי משרד החינוך לא גיבש מדיניות אחידה ולא הכין תוכנית שלבים סדורה, עם מחקר הערכה מלווה, להחדרת הטאבלטים לבתי הספר. על התארגנות ההורים למחאה דיווחתי כאן כבר לפני מספר שבועות.

למעשה – העיקרון המנחה היחיד להחדרת הטאבלטים הוא שיש הורים שמשלמים מכיסם בלי לשאול שאלות. אז לטובת כולנו קמו מספיק הורים ששאלו, ואכן התברר שהמלך הוא עירום. הדיון בכנסת נערך לאחר פניית ההורים לחברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), יפעת שאשא-ביטון (כולנו) ומיכל רוזין (מרצ).

ברכת קלימשטיין לוי, ממובילות המחאה, אמרה: "אנחנו באנו לכאן בכאב של הורים שאיבדו אמון במערכת החינוך הממלכתי. האמנו באחריות ובסמכות שלה, אבל כשראינו את הפרויקט הזה שמשתולל לנגד עינינו והלחצים על ההורים והקלישאות הנבובות בדבר התאמה למאה ה-21, איבדנו אמון. יש חינוך ויש ג'ונגל של פקידים במשרד החינוך שמכריחים את ההורים לרכוש טאבלטים באלפי שקלים. אנחנו מודים לוועדה שהקשיבה לטענותינו".

עו"ד מירב ישראלי, היועצת המשפטית של ועדת החינוך, קבעה: "רכישת טאבלטים במסגרת סעיף רכישת שירותים מרצון בתשלומי ההורים – אינה חוקית, זאת משום שהנהלת בית הספר חייבת לקבל את הסכמת כל ההורים ולא כך הדבר".

וסיכם יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי: "משרד החינוך רתם את העגלה לפני הסוסים ועשה זאת בניגוד לחוק וללא בקרה ומחקר. נפנה למבקר המדינה שיבדוק את טענות ההורים בדבר הסכנות הבריאותיות והפדגוגיות וכן בדבר הפגיעה בעיקרון השוויון".

> הורים נגד טאבלטים בכיתות: "מטמטמים את הילדים שלנו"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf