newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הלב עם עובדי מגה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כ-3,500 עובדי מגה מוצאים את עצמם היום במצב חדש ולא מוכר, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את בקשת החברה להכנס להקפאת הליכים. מעבר לעשרות מליוני שקלים שהחברה חייבת להם, שיש חשש שיעברו עוד חודשים ואף שנים עד שיראו אותם, מה שבעיקר מטריד אותם עכשיו הוא החשש הממשי שרבים מהם יאבדו את מקום עבודתם ומקור פרנסתם היחיד.

לפני קצת יותר משלוש שנים עברתי גם אני את הגיהנום הזה של הקפאת הליכים, עם כאלפיים עובדי מעריב. אחרי כמה חודשים מטלטלים זכינו ליציבות – אבל פחות מחצי מהעובדים נשארו. כעבור עוד שנה וחצי זה קרה שוב, עוד הקפאת הליכים, והפעם רק עובדים בודדים זכו לשרוד ולהמשיך בעבודה. אשר לחובות – ביטוח לאומי (כלומר, הציבור) שילם את רוב המשכורות שהגיעו לעובדים, אבל אחדים מהעובדים הוותיקים יותר עד היום לא קיבלו את מלוא הסכום שמגיע להם על עבודתם המסורה לאורך שנים ארוכות.

יש דרכים שנות לדבר על פתרונות למשבר במגה. עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי כתבו כאן לאחרונה בקריאה להתערבות ממשלתית להצלת אלפי מקומות העבודה האלה. ירון זליכה, נציג העובדים בדירקטוריון החברה, מזכיר שהעובדים ויתרו על 10 אחוזים משכרם כדי לעזור לחבריהם שפוטרו לפני כחצי שנה – ותובע מהבעלים להזרים עוד כסף לייצוב החברה.

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), השתתף אתמול בהפגנת העובדים והדגיש את האבסורד בכך שבעלי החברה, שהרוויחו ממנה הכי הרבה לאורך השנים ושאחראים לקריסתה, לא ניזוקים מהקריסה – אך העובדים הם אלה שמשלמים את המחיר. חנין הגיש הצעת חוק שתאפשר לעובדים במצבים כאלה להשתלט על החברה הקורסת ולהבריא אותה בעצמם, שכן הם אלה שמכירים אותה ומבינים את צרכיה באופן הטוב ביותר. ההצעה טרם נידונה בכנסת הנוכחית.

כך או כך או כך, המצב הנוכחי שבו המדינה נעדרת כמעט לגמרי במצבי קריסה של חברות, מתהליכים שמשפיעים על חייהם של אלפי עובדים ורבבות בני משפחה ועובדים של עסקים קשורים, הוא מצב בלתי אפשרי. אפשר לקוות שעובדי מגה יצליחו להזיז משהו בממשלה האטומה הזאת, למענם – ולמען כולנו.

אפשר לעקוב אחרי מאבק עובדי מגה ולתמוך בהם בקבוצת הפייסבוק הזאת.

> הממשלה צריכה להתערב ולהציל את מגה מקריסה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

לקראת יום העצמאות האריתראי, בקהילה חוששים מעוד התפרצות אלימה

מתנגדי המשטר הדיקטטורי שחיים בדרום תל אביב מזהירים כי תומכי המשטר נערכים לציין את האירוע, שיחול ב-25 במאי, וכי צפויים עימותים קשים, בדומה לאלה של ספטמבר אשתקד. הם מעידים כי בחודשים האחרונים המתיחות רק גברה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf