newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

באשקלון ובכפר סבא יפגינו: "משטרת ישראל, גם לנו תשברו את הגולגולת?"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מחר, חמישי, יתקיימו שתי הפגנות נגד אלימות משטרתית, באשקלון ובכפר סבא. באשקלון צפויים להפגין תושבי העיר בשעה שש בערב מול בניין העירייה וזאת בעקבות תקיפתה החמורה של מרגריטה שולמן לפני כשבוע על ידי שוטרים שביקשו לערוך חיפוש ברכבה. השוטרים שברו את חלונות הרכב עם פטישים, והכו את שולמן בראשה, וגרמו לה שבר בגולגולת. סמים לא נמצאו ברכב, לאחר מכן התברר כי הדבר נגרם כתוצאה מטעות מודיעינית.

אליה שטכין, אחד ממארגני ההפגנה מספר: "ארגנו את ההפגנה כי יש המון אלימות מצד שוטרים זה מזעזע ולא נגמר. כולנו חווינו אלימות שוטרים בצורות שונות. בהפגנה נציג דרישות שונות למשטרה ובראשן הפסקת האלימות ומיד. כדי לפרסם את האירוע, וכאות מחאה על מה שהם עשו למרגריטה שמנו תמונות שלנו עם סירים על הראש וכיתוב "משטרת ישראל, האם גם לנו תשברו את הגולגולת?"

בכפר סבא תתקיים באותה השעה הפגנה מול בניין המשטרה המקומית, בעקבות אירוע במהלכו שוטרים תקפו ועצרו את תושב העיר אילן מטוקו באשמת התעללות בכלב, גם לפני כשבוע, לטענתו בגלל היותו אתיופי.

אילן ערב, פעיל חברתי ותיק שמארגן את ההפגנה אומר כי "יש יותר מדי מקרים כאן של אלימות משטרתית נגד אזרחים. זה פשוט מוגזם שכל מפגש עם המשטרה נגמר באלימות ומעצר. במקרה הספציפי מדובר בחייל אתיופי עם הלם קרב מלבנון. הקהילה האתיופית מתמודדת עם כל כך הרבה אלימות משטרתית בנוסף לגזענות שהם חווים במדינה. במקרה שלו השוטר היה יכול להבין שיש כאן מקרה רגיש ולהציע לו ללכת לווטרינר ביחד, במקום ישר להאשים אותו שהוא מתעלל בכלב. חשוב ששוטרים יכילו יותר, ויפסיקו עם כל האלימות, לכן גם פתחתי גם דף בפייסבוק שנקרא 'השוטר האדיב' שבו אני מציין לשבח את השוטרים הטובים. זו הדרך שאני מאמין בה".

> שוקר וגז מדמיע במעצר של קטין פגוע נפש בירושלים

> מה לאתיופים ולפרשה 512: כך הסיתה המשטרה נגד הפגנת יוצאי אתיופיה

> אין כמעט משפחה אתיופית שלא חוותה אלימות משטרתית. זה הסיפור שלי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf