newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עוד לפני פתיחת עונת המסיק: כמאה עצי זית הושחתו בכפר יאסוף

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כמאה עצי זית גדולים נכרתו בכפר יאסוף שליד ההתנחלות תפוח מערב. הבוקר יצאה קבוצה מתושבי הכפר לסיור הכנה בשטח אדמות הכפר לקראת המסיק שאמור להתחיל באופן רשמי ביום רביעי הקרוב, לאחר תום חג עיד אל-אדחא (חג הקורבן). במהלך הסיור גילו התושבים את העצים הכרותים, וכתובת בעברית שרוססה על סלע במקום.

עוד לפני החג, ולקראת עונת המסיק, פנו תושבי הכפר לגורמי הצבא והשיטור הישראלים, האחראים על בטחונם, וביקשו לתאם את אבטחתם בזמן עונת המסיק. עונת המסיק ידועה כזמן מועד לפורענות ולכן נוהגים הפלסטינים לתאם עם הצבא את הגעתם לשטחי המסיק, בעיקר באזורי התפר.

נטע פטריק, מנכ"לית יש דין, מסרה בתגובה: "למרות שמערכת הביטחון שוב התחייבה שהכוחות ערוכים ומתוגברים לקראת המסיק, בדגש על אזורי החיכוך המוכרים, כבר ביום הראשון למסיק דווחו שני אירועי פגיעה חמורים בעצים – ובדיוק באותם מקומות ידועים מראש. מערכת הביטחון נכשלת שנה אחר שנה בהגנה על עצי הזית של פלסטינים ובמציאת האחראים על כריתת העצים וגניבת היבול. אנחנו קוראים למערכת הביטחון להפיק לקחים מאירועי היום כך שבהמשך עונת המסיק תספק הגנה ראויה לפלסטינים מפני תקיפות וונדליזם של אזרחים ישראלים".

> עזה לא צריכה להמשיך לחכות בחושך

עצי זית כרותים בכפר יאסוף עם פתיחת המסיק (צילום: זאכריה סדה, רבנים לזכויות אדם)

עצי זית כרותים בכפר יאסוף עם פתיחת המסיק (צילום: זאכריה סדה, רבנים לזכויות אדם)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf