newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חיילים הרגו בן 13 בעיירה דורא שבדרום חברון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סוכנות מען הפלסטינית מדווחת הבוקר (שישי) שחיילים הרגו לפנות בוקר את הילד מוחמד ג'יהאד דודין מהעיירה דורא שבדרום חברון. לפי דיווחים שונים הצבא פשט עם לילה על העיירה למבצע נרחב שכלל פיצוצים ופלישות לבתים. במקום התפתחו עימותים עם צעירים, שבמסגרתם נורה למוות הילד. בן 13 היה במותו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות מבצעית במסגרת מבצע "שובו אחים" בכפר הפלסטיני דורא, נתקל כוח צה"ל בהפרת סדר אלימה אשר כללה יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים. הכוח פעל לפיזור הפרת הסדר ובמטרה למנוע פגיעה בחייליו. הטענה כי בפעילות זו נפגע ילד פלסטיני תיבדק". עוד נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול במרחב יהודה ושומרון על מנת למצוא את שלושת החטופים ולהחזירם למשפחותיהם בריאים ושלמים".

לסוכנות מען אישרו בדו"צ שנעשה שימוש בירי חי בדורא בזמן זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על החיילים. בכלי תקשורת אחרים פורסם שבצבא מודים שפגעו בדודין בטעות.

מוקדם יותר פורסם באתר הארץ כי מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי דודין נפגע מאש חיה, בטעות.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf