newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הסלמה בצפון: התזמון הדפוק של בנימין נתניהו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אדרנלין זה חתיכת דבר. הוא משתחרר בגוף כהרף עין, ואז הולך ונעלם לאיטו, מתפוגג לאורך זמן. בגוף האומה, זה יכול לקחת שלושה עד ארבעה חודשים.

ראש הממשלה הוא גם הדילר שבונה על ההתמכרות של החברה הישראלית לאדרנלין שבמלחמה. בגלל יכולתו לשתק את המוח ולתת לפחדים לשלוט, ביבי צריך שיהיה כמה שיותר אדרנלין בדם שלנו כשאנחנו ניצבות מול הקלפי. שהרי הוא יודע שאין לו ממש שום דבר להציע חוץ מפחדים (או כמו שהוא ניסח את זה: "מי יענה לטלפון האדום?").

בבחירות האחרונות, של ינואר 2013, עוד היו מורגשות השפעות האדרנלין ממבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012. בבחירות שלפניהן, בפברואר 2009, ריח הדם עוד היה טרי מעופרת יצוקה בדצמבר-ינואר, והניצחון שלו על פרס במאי 96' גם הוא היה פחות מחודש וחצי אחרי ענבי זעם בלבנון. למעשה, לאורך הקריירה שלו, ביבי ניצח רק בבחירות שהושפעו ישירות מהפחדים וההקצנה שאחרי עימות צבאי משמעותי שכלל טבח ופגיעה נרחבת באזרחים.

אלא שהפעם, נקלע ביביהו לבעיית תזמון רצינית. נדפק לו הטיימינג: הטבח העונתי בעזה הסתיים כבר בסוף אוגוסט, והבחירות רק באמצע מרץ! אפילו אחרי כזה מרחץ דמים חסר תקדים, הדופק חייב להתאזן מתישהו.

אין ברירה, אמר בלבו הפירומן, חייבים שמשהו יבער. עוד רגע בחירות, ובעיני הבוחרים אין סימן לדם! הלך והתנקש בגנרל איראני וכמה מפקדים של חזבאללה בסוריה. אין כמו חזבאללה ואיראן לשלהוב ההמון.

ואכן, התגובה לא אחרה לבוא. בצירוף פתק קטן שאומר "באמת שאין לנו זמן וכח אליכם, אנחנו שקועים עד הצוואר במלחמה בסוריה, אבל לא השארתם לנו ברירה אלא להגיב. נקווה שעכשיו תרגיעו".

האם ביבי יסתפק עכשיו בכמה הפצצות סמליות וזהו? או שתהיה לנו כאן פלישה שישית (!) ללבנון? ובעיקר, כמה ילדים לבנונים יצטרכו לשלם בחייהם על הפאק בתזמון של ביבי, שאיחר בקביעת הבחירות, או הקדים לשפוך את דמם של הילדים העזתים?

> הרצוג, אם אין אופוזיציה ואין קואליציה – למה אתה רץ?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
האוניברסיטאות בגדה חוששת שפלישות של הצבא הישראלי יפגעו בהכנסות שלהן. סטודנטים באוניברסיטת א-נג'אח בשכם מוחים על הרג סטודנטים בידי הצבא, נומבר 2022 (צילום: נאסר שתאיה / פלאש 90)

האוניברסיטאות בגדה חוששת שפלישות של הצבא הישראלי יפגעו בהכנסות שלהן. סטודנטים באוניברסיטת א-נג'אח בשכם מוחים על הרג סטודנטים בידי הצבא, נומבר 2022 (צילום: נאסר שתאיה / פלאש 90)

השיתוק של תנועות הסטודנטים הפלסטיניות: הפרטה ודיכוי פוליטי

תנועות הסטודנטים הפלסטיניות היוו חלק מרכזי במאבק הלאומי, אולם בשנים האחרונות מעמדן נשחק: הצבא פורץ לקמפוסים, הרשות מדכאת פעילות פוליטית והאקדמיה נמדדת במונחים ניאו-ליברליים. התארגנויות חדשות מבקשות שינוי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf