newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האגודה לזכויות האזרח לאוניברסיטה העברית: הפסיקו לפגוע בחופש הביטוי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

האגודה לזכויות האזרח הוציאה הבוקר מכתב לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, בדרישה להפסקת הצנזורה על פעילות ציבורית של סטודנטים.

כזכור, בשבועיים האחרונים התקיימו מספר משמרות מחאה כנגד גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל, שבמהלכן פונו סטודנטים מפגינים באלימות על ידי מאבטחי האוניברסיטה ושוטרי מג"ב.

כל ניסיונות הסטודנטים לקבלת אישורים לפעולות מחאה נגד גיוס לצבא נתקלו בסירוב שרירותי ועל יסוד פרשנות תמוהה ומעוותת של הדין. כך למשל, נשלל אישור לקיום אירוע ציבורי בנושא גיוס דרוזים, בנימוק לפיו יש בפעילות משום "הסתה להשתמטות בניגוד לחוק".

בעקבות האירועים, פרסם דיקן הסטודנטים מכתב ובו איים להפסיק לחלוטין את הפעילות הציבורית באוניברסיטה. לדברי עו"ד שרונה אליהו-חי מהאגודה לזכויות האזרח, "תפקיד האוניברסיטה כולל גם הכשרת אזרחים להשתתפות פעילה בהליך הדמוקרטי. אנו רואים בחומרה את דברי דיקן הסטודנטים, שאיים להפסיק לחלוטין את הפעילות הציבורית באוניברסיטה. חופש הביטוי אינו פריבילגיה כי אם זכות יסוד חוקתית, וחלק בלתי נפרד מחיי הקמפוס ומההצדקה לקיומו".

בהתייחס לאלימות המאבטחים ולהזמנת המשטרה, מציינים באגודה כי "חמורה ומצערת לא פחות הייתה התגובה חסרת המידה של יחידת הביטחון באוניברסיטה למשמרות המחאה שהתקיימו חרף הצנזורה… אפילו סירובם של קומץ המפגינים להזדהות ולהתפזר לאלתר, לא יצר סכנה או תקלה שיצדיקו את התוצאה החמורה והמבישה. לרשות האוניברסיטה עומדים אמצעים משמעתיים ומנהלתיים … והיא אינה נזקקת לכוח חמוש של משמר הגבול, כדי להתמודד עם משמרת מחאה שקטה".

בשבוע שעבר התקיימה באוניברסיטה משמרת מחאה שקטה כמחאה על אלימות המשטרה בהשתתפות מאות סטודנטים, מרצות, אנשי ציבור וחברי כנסת.

הפגנה הסטודנטים והמרצים בשבוע שעבר באונירסיטה העברית |צילום: ריאן רודריק ביילר

הפגנה הסטודנטים והמרצים בשבוע שעבר באונירסיטה העברית |צילום: ריאן רודריק ביילר / אקטיבסטילס

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf