newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מתנגדי טראמפ מכינים קבלת פנים: הפגנות ישבשו את יום ההשבעה לנשיאות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מחר, יום שישי ה-20 לינואר, יום השבעתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, מתכננות קבוצות שמאל בכל רחבי ארה"ב לקבל את פניו של הנשיא החדש בהפגנות. בוושינגטון עצמה צפויות להתקיים מחר עשרות הפגנות וצעדות, כאשר כבר מעל ל-11 אלף אנשים הודיעו כי ישתתפו באחת ההפגנות המרכזיות בוושינגטון. בנוסף להפגנות מתוכננות ברחבי ארה"ב שביתות, כאשר סטודנטים ותלמידים מתכננים לעזוב באמצע את את השיעורים באוניברסיטאות ובתי הספר בתיכונים

לאחרונה הצטרפו למוחים נגד טראמפ עשרות שחקני ושחקניות קולנוע וטלוויזיה הוליוודים מובילים, ביניהן סקרלט ג'והנסון, קייטי פרי, שר, ג'וליאן מור ואחרות שלוקחות חלק פעיל ואף מוביל בהתארגנויות המחאה סביב סוף השבוע של השבעת הנשיא. עד כה מעל ל-50 דמוקרטיים חברי בית הנבחרים הודיעו כי יחרימו את כנס ההשבעה. מספר המחרימים גדל משמעותית לאחר שטראמפ תקף בשבוע שעבר את ג'ון לואיס, פעיל וכר וותיק למען זכויות אדם שהיה פעיל לצידו של מרטין לותר קינג. טארמפ כתב שעדיף שלואיס יתמקד בבעיות הסמים "בתוך הערים" (inner cities מילה נרדפת שנועדה לתאר את הקהילה השחורה בידי לבנים, מבלי להזכיר אותם בשמם) ושהוא "רק מדבר ולא עושה דבר" ועורר עליו זעם רב.

ההפגנות יתקיימו תחת הכותרת “לשבש את ה-20 בינואר", ועל פי המארגנים מטרתן היא להפוך את נשיאות טראמפ ל"לא לגיטימית", ולהתחיל מעכשיו את ההתנגדות לממשל שהנשיא שלו כבר הוכח כגזען ומיזוגן. פעילי אחת התנועות המרכזיות שמארגנות את המחאה טוענים כי הם הכינו תכניות לפעולות ישירות שנועדו לשבש את כל האירועים בוושינגטון שקשורים להשבעתו של טראמפ.

לפי אחד ממארגני המחאה בבירה האמריקאית, בן בקר, תוצאות הבחירות הציתו הפגנות בכל רחבי אמריקה: "נשים, מוסלמים, מהגרים, קהילות שלמות של אנשים שחשוב להם חינוך, פנסיה, כיסוי רפואי, כולם מרגישים מאויימים על ידי ממשל טראמפ". בקר הוסיף שמטרת ההפגנה ביום ההשבעה היא להראות לעולם, לתקשורת העולמית, ולממשל טראמפ שיש אופזיציה שעומדת להלחם על הזכויות שלה.

> חסד אחרון: אובמה קיצר עונשה של מדליפת ויקיליקס צ'לסי מנינג

להתארגן, לחנך, לדחוף לשינוי, כי למבחן הזה אין מועד ב'. אזרחים אמריקנים מפגינים מול מגדלי טראמפ במנהטן נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות. (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

להתארגן, לחנך, לדחוף לשינוי, כי למבחן הזה אין מועד ב'. אזרחים אמריקנים מפגינים מול מגדלי טראמפ במנהטן נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות. (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

מיד כשנודעו תוצאות הבחירות בארה"ב יצאו מיליונים להפגין ברחובות  באופן ספונטני במשך כמעט שבוע. על פי סקרים שהתפרסמו בימים האחרונים טראמפ הוא הנשיא שמתחיל את כהונתו עם התמיכה הציבורית הנמוכה ביותר בעשורים האחרונים. הפעמים קודמות בהן השבעה של נשיא הביאה אלפי מפגינים לרחובות הבירה הייתה בשנת 2000 ביום ההשבעה של הנשיא בוש הבן, ובשנת 1973 עם השבעתו של הנשיא ניקסון.

הפגנות מחאה נגד כניסתו של טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב צפויות להתקיים מחר במדינות רבות ברחבי העולם, ביניהן אנגליה, מקסיקו, קנדה ופורטוגל. בישראל תתקיים הפגנה מול שגרירות ארה"ב במוצאי שבת. נדב אהרוני, אחד ממארגני ההפגנה מתנועת מאבק סוציאליסטי מסר ש"הצעדים שטראמפ מתכנן נגד נשים, עובדים, מהגרים, להט"ב, ואנשים מהשורה ניתנים לעצירה אם הם יתקלו בהתנגדות משמעותית. לכן מחאה רחבה באמריקה ובעולם היא קריטית בכדי לעצור את סדר היום הלאומני והקפיטליסטי של טראמפ וכצעד בדרך לבניית האלטרנטיבה הפוליטית של ה- 99% שדרושה מול שתי מפלגות ההון בארצת הברית".

אהרוני הוסיף כי "הכהונה של טראמפ צפויה להשפיע גם כאן ולתת רוח גבית לימין להעמיק את הכיבוש והדיכוי הלאומי כנגד פלסטינים. עם טראמפ כנשיא הצורך להיאבק במדיניות הימין בישראל ובשטחים הכבושים נעשה דחוף יותר".

> שני הרוגים בהריסת אום אל חיראן; "התנפלו בנשקים שלופים"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf