newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הדיבור על "מסיתים" הוא המשך הזלזול באתיופים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עוד לא נגמרה ההפגנה בכיכר רבין וכבר נמצאה התיאוריה שמסבירה אותה מבחינת התקשורת והממשלה – דיבור בלתי פוסק על "מסיתים" מהשמאל הקיצוני (ושמעתי אפילו: מהימין הקיצוני) שדרדרו את ההפגנה הלגיטימית, הלא אלימה וכו'.

שיהיה ברור: מי שמדבר על "מסיתים" פשוט ממשיך את הזלזול באתיופים. כאילו הם צריכים איזה אנרכיסט לבנבן שיגיד להם להרים את הראש מול השוטר. וכאילו שהם כל כך נוחים לשכנוע או להסתה.

את האלימות לא צריך להסביר. בסך הכל לא קרה כאן שום דבר חדש. המפגינים פשוט הביאו למרכז תל אביב את מציאות החיים של חלק גדול מהאתיופים בארץ, כפי שהיא מתרחשת באינספור מפגשים קטנים עם המשטרה. הפעם היה מפגש אחד גדול, משמעותי, לעיני המצלמות בכיכר. ועכשיו אולי גם מישהו יקשיב. סחתיין על האומץ.

> הפגנת יוצאי אתיופיה: רימוני הלם, כדורי ספוג ועשרות פצועים ועצורים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf