newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מתנחלים ירו ופצעו שני חקלאים פלסטינים ליד בידיא

לפי תחקירן "יש דין", המתנחלים דרשו מחקלאים פלסטינים לעזוב את אדמותיהם, הם סירבו ובמקום התפתח עימות. אחד הפלסטינים פצוע קשה. אתרי ימין: עשרות פלסטינים ניסו "לעשות לינץ" במתנחלים שערכו סיור במקום

מאת:

שני חקלאים פלסטינים נפצעו אחר הצהריים (ראשון) לאחר שמתנחלים פתחו באש ליד הכפר בידיא בגדה המערבית.

שוטרים וחיילים בוחנים נשק באירוע בו מתנחלים ירו בפלסטינים ליד הכפר בידיא, 5 ביולי 2020 (צילום: שריה דיאמנט\פלאש 90)

שוטרים וחיילים בוחנים נשק באירוע בו מתנחלים ירו בפלסטינים ליד הכפר בידיא, 5 ביולי 2020 (צילום: שריה דיאמנט/ פלאש 90)

על פי תחקירן של ארגון ש דין, בשעות אחר הצהריים קבוצה של כעשרה מתנחלים הגיעה לאזור חקלאי בסמוך לכפר בידיא, לא רחוק מההתנחלות מעלה שומרון. לפי התחקירן, הם היו מלווים בכלבים וחלקם נשאו נשק. המתנחלים דרשו מחקלאים פלסטינים שעבדו באדמתם לעזוב את המקום. לאחר שהחקלאים, שעבדו באדמות הפרטיות שלהם, סירבו לעזוב, התפתח ויכוח בין הצדדים. חקלאים הזעיקו את ראש עיריית בידיא, שהגיע לאזור יחד עם חקלאים פלסטינים נוספים.

במהלך האירוע המתנחלים פתחו בירי אש חיה לעבר החקלאים. כתוצאה מהירי נפגעו שני פלסטינים: פצוע בשנות ה-20 לחייו שנפגע מירי באזור פלג גופו העליון וברגל ופונה במצב קשה לבית חולים בסלפית ולאחר מכן לבית החולים רפידיה בשכם; ופצוע נוסף, בן 52, שנפצע בבטן מירי ופונה לבית החולים בילינסון.

"מדובר גבעה הנמצאת צפונית מערבית מבידיא, שמשקיפה על כל השטח", סיפר תחקירן יש דין. לדבריו, באותו אזור הועלה באש לפני כמה חודשים מחסה לבעלי חיים במסגרת "תג מחיר". "היום בסביבות שלוש וחצי-ארבע, הגיעו מתנחלים וניסו לגרש שלושה חקלאים. הם לא הסכימו, הזעיקו עזרה, והגיעו עוד 20 עד 30 איש. כשהמתנחלים ראו את התושבים (הפלסטינים), התחיל בלגן והם השתמשו בנשק, פצעו שניים ושחררו כלבים".

הפצוע הפלסטיני מתקרית הירי ליד בידיא מקבל טיפול (צילום באדיבות עיריית בידיא)

הפצוע הפלסטיני מתקרית הירי ליד בידיא מקבל טיפול (צילום באדיבות עיריית בידיא)

לדברי התחקירן, ״המתנחלים שמו עין  על הגבעה הזו, אולי להקים מאחז. בינתיים אין להם כלום. אין אוהל. אבל הם מסתכלים על המקום". התחקירן דחה את טענות המתנחלים כאילו מדובר ב"מארב" מתוכנן מצד הפלסטינים. "מה יש להם לחפש שם?", הוא תוהה. "תמיד אחרי שיורים ופוצעים פלסטינים, יש להם הרבה הסברים למה הם ירו״ .

באתרי ימין, תוארה כאמור תמונה שונה לגמרי של האירועים. לפי התיאורים באתרים האלה, עשרות עד מאה פלסטינים ניסו לבצע ״לינץ׳״ במתנחלים שהגיעו לסיור במקום שבו אמורה לקום בעתיד העיר החרדית  "דורות עלית". על פי המתנחלים, פלסטינים שהגיעו בכמה כלי רכב למקום החלו להתעמת עם המתנחלים. המתנחלים דיווחו על ארבעה פצועים קל. באתרי הימין נכתב כי לאור "ניסיונות השתלטות" של הפלסטינים, בקרוב תוצב שמירה במקום.

בתיעוד ממקום האירוע של סוכנות פלאש 90, נראים חיילים ושוטרים בוחנים נשק אוטומטי שמחזיק אזרח ישראלי שייתכן ששימש לירי. כמו כן, נראים חיילים מעבירים למתנחל כלב, שייתכן ששימש לתקיפה באירוע.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf