newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הכלואים בחולות הפגינו נגד הצפיפות, שב"ס פתח אגף חדש

לאחר שתשעה מבקשי מקלט ישנו בחוץ בלילה הקודם, מבקשי המקלט התארגנו להפגנת תמיכה. שב"ס: מנסים להפעיל עלינו לחץ פסול

מאת:

מבקשי מקלט בחולות מדווחים הלילה (שלישי) שבין אלף לאלפיים כלואים יצאו לרחבה בין האגפים ומסרבים להכנס לישון כל עוד שלא יימצא פתרון לכלואים החדשים שאתמול ישנו בחוץ בשל מחסור במיטות. "אם לא יימצא לתשעת החדשים פתרון, כולנו נישן בחוץ", אומר סאדיק אל-סאדיק, מבקש מקלט מדארפור הכלוא במתקן. "אין דבר כזה שרק חלק יישנו על הרצפה בחוץ".

[עדכון בוקר, רביעי:] לאחר משא ומתן ממושך בלילה הסכימה הנהלת המתקן לפתוח חדרים באגף החדש (אגף 8). למבקשי המקלט ניתנו מיטות לא מזרונים, ומזרונים אמורים להגיע במהלך היממה הקרובה. בשב"ס עדיין טוענים שיש מיטות פנויות באגפים האחרים.

המשבר בחולות התחיל אתמול (שני) עם העברתם של כ-30 מבקשי מקלט מכלא סהרונים לחולות. לאחר שיבוצם לחדרים נותרו תשעה מהם ללא מיטה והעבירו את הלילה בלינה על האספלט.

מחאת מבקשי המקלט בחולות

מחאת מבקשי המקלט בחולות

במהלך היום דיברו נציגי מבקשי המקלט עם הנהלת חולות, ונאמר להם שיש לשכן את החדשים בחדרים שבהם גרים מבקשי מקלט שנעדרים מהמתקן למעלה מ-48 שעות. לפי כללי המתקן כלוא שנעדר ליותר מ-48 שעות מועבר אוטומטית עם שובו לכלא סהרונים, ולכן מבחינת ההנהלה מיטותיהם של אותם אסירים (כחמישים במספר) פנויות. מבחינת מבקשי המקלט, לעומת זאת, המיטות האלה שמורות לאותם נוכחים-נפקדים, ואין זה תפקידם לארוז את הציוד של הנעדרים ולפנות אותם ממקומם.

"יש פה אגפים חדשים עם חדרים חדשים ומיטות חדשות, והצענו שיפתחו אותם לטובת החדשים אבל אומרים לנו שלא יפתחו אותם", מוסיף אל-סאדיק (שאת סיפורו המרתק סיפרנו כאן בהרחבה לאחרונה). "עכשיו כולם יצאו מהחדרים, יש כמה שגם מחוץ למתקן אבל אנחנו לא יכולים לצאת כי אחרי עשר סוגרים את השערים, ובחוץ יש הרבה משטרה כדי לוודא שלא נצא. אנחנו מוכנים ללילה בחוץ".

מבקש מקלט ישן מחוץ לחדר בחולות לאחר שלא נמצאה מיטה (צילום: אנואר)

מבקש מקלט ישן מחוץ לחדר בחולות לאחר שלא נמצאה מיטה (צילום: אנואר)

גם מספר מבקשי מקלט אחרים אישרו את הדיווח, וכפי שנראה בתמונות המגיעות מהשטח מאות מבקשי מקלט אכן מתגודדים עכשיו מחוץ לחדרים.
[כאמור בעדכון לעיל, במהלך הלילה הוכנסו הכלואים החדשים לחדרים באגף החדש, כפי שדרשו].

בשב"ס מסרו מוקדם יותר היום לאילן ליאור מ"הארץ" כי "מדובר בטענות שווא. כלל השוהים שהגיעו ביום שני למתקן קיבלו חדר ומיטה בה יכולים היו ללון. במרכז חולות יש מקומות פנויים, אך אין באפשרותנו לשבץ את השוהים בחדרים על בסיס רצונם ועל כך הם מחו. לצערנו, אין זו הפעם הראשונה בה ישנו שימוש בפרסום שגוי כדי ליצור לחץ על הנהלת המתקן, שיטה שלא תשפיע על דרך קבלת ההחלטות המקצועית והעניינית הננקטת בשב"ס".

ובינתיים בחולות: נאומים בעצרת המחאה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf