newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ההתנגדות לחיסול התאגיד היא אינטרס של כולנו

אפילו אם מתנגדים להחלפת רשות השידור בתאגיד, או אם חושבים שלא ראוי שיהיה פה רדיו צבאי, חייבים להתנגד למהלכים של נתניהו נגד השידור הציבורי

מאת:

ההסתערות של בנימין נתניהו על תאגיד השידור הציבורי הופכת לאיום ממשי על הסיכוי לבנות, לקיים או לשמר שידור ציבורי איכותי ובלתי תלוי בישראל – דבר שהוא בפירוש אינטרס של כולנו.

אתמול פורסם בערוץ 10 שראש הממשלה העביר לתאגיד רשימות שחורות ולבנות, של עיתונאים שירצה שיפוטרו מהתאגיד ושל כאלה שיש לשכור. במקביל פורסם שיוזמה חדשה בצמרת הממשלה, שעלולה לקבל את תמיכת השרים הבכירים מהסיעות השונות, תנסה לחסל את התאגיד ולאחד תחת סמכות אחת את רשות השידור, גלי צה"ל והחינוכית. באוויר עדיין נישא הטעם המר של התרגיל של נתניהו וניסנקורן לדחיית פתיחת התאגיד (מישהו מתומכי הדחייה הזאת אז עדיין חושב שהיא הייתה כל כך תמימה?) והצעת החוק של דוד ביטן לבטל את התאגיד כליל.

> שיחה מקומית עומדת לצד הטלוויזיה החברתית מול נסיונות ההשתקה

אני מכיר לא מעט אנשים שמתנגדים למהלך סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד, בין היתר בגלל הפגיעה הקשה שהמהלך יגרום לזכויות עובדים. לכן, לכאורה, לא צריך להצטער על המהלך של נתניהו וביטן. יש גם לא מעט קולות שאומרים שבמדינה דמוקרטית אין מקום לרדיו צבאי, כך שהוצאת גלצ מחוץ לצבא תהיה רק לטובה.

למרות שיש מן האמת בשתי הטענות, אלה גם אלה מתעלמים מהמניע של נתניהו ושות'. לא אזרוח של גלצ ולא זכויות עובדי רשות השידור מעניינים אותם. הדבר היחיד שנמצא על סדר היום עכשיו זה השאלה אם יכול להיות שידור ציבורי עצמאי בישראל, עם מינויים שאינם נשלטים על ידי הדרג הפוליטי, עם שיקולים מערכתיים שלא כפופים להחלטות הממשלה על תקציב השידור הציבורי לשנה הבאה – או לא.

ומול האיום הברור הזה, על עצמאות השידור הציבורי, יש מקום לאחדות במאבק של אנשי התאגיד, הרשות, גלצ, כלל העיתונאים והציבור הרחב. אם רוצים איזושהי מסגרת תקשורת המונים גדולה, במיינסטרים, שמשוחררת מאינטרסים של ההון וחייבת דין וחשבון רק לציבור, חייבים להלחם על השידור הציבורי עכשיו ולעצור את מהלכי נתניהו נגד התאגיד.


לקינוח, הנה הודעת ארגון העיתונאים בישראל מאתמול בעניין:

ארגון העיתונאים מתנגד נחרצות להצעת החוק של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, ולכל יוזמה אחרת שמטרתה לסרס את השידור הציבורי, לפגוע בעצמאותו ולהעמיק באופן משמעותי את התלות שלו בפוליטיקאים שאותם הוא אמור לסקר ולבקר. הארגון מגנה בחריפות את הניסיונות של מקורבי ראש הממשלה להתערב במינויים של עיתונאים ובהתנהלות הפנימית של גופי השידור הציבורי, כפי שפורסמו היום בדה מרקר ובערוץ 10. הארגון יאבק בנחרצות נגד ניסיונות של פוליטיקאים להתערב בשידור הציבורי או לקדם יוזמות להחלישו, וקורא לכל חברי הכנסת מימין ומשמאל שהאינטרס הציבורי עומד לנגד עיניהם לא לתת יד להתנהלות שכזאת.

> מה הקשר בין עמנואל רוזן, האלוף במיל ישראל זיו והמשטר בדרום סודאן?

בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום, לע"מ)

התאגיד צריך לקבל ממנו הוראות איזה עיתונאים להעסיק? בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום, לע"מ)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf