newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הישג זמני: בית המשפט הורה לעכב פינוי מאהל ארלוזורוב

שלושה עשר מדיירי מאהל ארלוזורוב-נמיר עתרו נגד כוונת עיריית ת"א לפנות את כל יושביו למתחם צפוף. בפועל רבים מהם עלולים למצוא עצמם חזרה ברחובות. ביום רביעי יגיעו לגן פעילים לסייע בהכנת המאהל לחורף ומיגונו מפני הגשם

מאת:

הישג למאבק של דיירי ודיירות מאהל ארלוזורוב-נמיר נגד פינויים. בית המשפט לעניינים מנהלים הוציא אמש (שני) צו זמני שאוסר על עיריית תל אביב לבצע כל פינוי בשטח מאהל ארלוזרוב –נמיר עד לקיום דיון ראשון בעתירה. אתמול עתרו 13 דיירות ודיירים המתגוררים במאהל לבית המשפט בבקשה לבטל או לעכב את פינויים משטח הגן עד מציאת פתרונות חלופיים.

לפני מספר שבועות הודיעה העירייה למתגוררים במאהל מחוסרי הדיור על הכוונה לפנות את רוב יושבי המאהל אל שטח תחום וצפוף מאד בשוליו הצפון מערביים של הגן עד ה-19 באוקטובר. לטענת העירייה הצמצום נדרש בעקבות התרחבות העבודות להקמת תחנת הרכבת הקלה במקום.

השופט מגן אלטוביה קבע כי על המדינה ועל עיריית תל אביב להגיב עד ה-19 לחודש על בקשת העותרים למתן צו לעיכוב הפינוי עד לדיון בעתירתם. משמעות  ההחלטה היא כי צו הביניים יעמוד בתוקפו לכל הפחות עד ליום ראשון  בצהרים, לאחר החג. במועד זה יקבע השופט תאריך לדיון בעתירה על פי התרשמותו מדחיפות העניין.

עוד קבע בית המשפט כי על כל אחד מ-13 מאנשי המאהל, שצירפו את שמם כעותרים לעתירה, לחתום בתוך יומיים על ערבות. על פי הערבות יתחייב כל אחד מהעותרים לשלם סך של עד 500 שקלים לכיסוי הוצאות המשפט, במידה שהעתירה תידחה ובית המשפט יתרשם כי נגרם למדינה נזק מעיכוב הביצוע.

פעילים חברתיים המלווים את יושבי המאהל מיהרו למסור כי במידה שחלילה יידרש לממש את הערבות, יעמדו לצד תושבי המאהל ויגייסו את הסכום הנדרש. "נוכיח למערכת כי התושבים אמנם חסרי בית אך בוודאי שאינם חסרי גיבוי ציבורי והציבור יעמוד מאחוריהם ויעניק להם את מלוא התמיכה והתחושה שהמאבק שלהם אינו רק שלהם", אמרה רחל אחת הפעילות החברתיות במאהל.

עו"ד חגי קלעי בא כוחם של העותרים אמר עם הגשת העתירה: "רצונה של העירייה לצמצם את שטח המחייה של דרי הרחוב השוהים בגן, ובפועל לדחוק אותם חזרה לרחובות העיר ללא כל מחסה ראוי, אינו מוסרי ואינו ראוי. בימים אלו בהם יושב העם בישראל בסוכות, מתבקשים דווקא דרי הרחוב לפרק את אוהליהם מבלי שיינתן להם כל פתרון ולו המינימאלי ביותר. במסגרת זאת, ניסיונן של הרשויות לגלגל את האחריות מהאחת לשנייה במקום להירתם לסיוע לאוכלוסיות המוחלשות ביותר במדינה, מקומם במיוחד. אני מקווה ומאמין שבית המשפט יעמוד על הפגם שבהתנהלות העירייה ויחייבה למצוא לדרי הרחוב פתרון הולם טרם פינויים מהגן". לקריאת העתירה המלאה לחצו כאן.

> חיים בצד הדרך: שנה בתמונות עם קהילת מאהל ארלוזורוב-נמיר

עורך דין חגי קלעי גובה תצהיר משפטי לעתירה מאחד מתושבי המאהל. צילום: אבי בלכרמן

עורך דין חגי קלעי גובה תצהיר משפטי לעתירה מתושב המאהל. צילום: אבי בלכרמן

"גלגל הצלה קטן מהרשויות יכול להספיק לנו"

"מבחינתנו זה כבר סוג של הישג", אומר אלכס רוסוב תושב המאהל לשיחה מקומית. "גם הדחייה המסוימת שהשגנו היום ובמיוחד עצם זה שהנושא שלנו יגיע לדיון בפני בית המשפט. יחד עם זה אנחנו כמובן זהירים ומחכים לדיון המשמעותי יותר". על האוכלוסייה החיה בגן, הקהילות שמרכיבות אותו ועל מרקם החיים שיצרו הוא מסביר:

אני מאמין שהשופט לא יוכל להתעלם מהעובדה שבגן חיות שתי קבוצות מובחנות של אנשים: יש כאן אוכלוסייה לא קטנה עובדת, נורמטיבית, המנסה בכל כוחה לקיים כאן חיים רגילים ככל האפשר בנסיבות האלה. בנוסף יש כאן קבוצה נוספת, יותר קשה, שסובלת מבעיות של שימוש בסמים והתנהגויות אנטי סוציאליות. [את חלקם שלחו למאהל גופים עירוניים שכשלו או לא התאמצו במיוחד להציע להם סיוע ויצרו בכך נטל כבד נוסף על תושבי המאהל. א.ב.] אלה  אנשים שזקוקים לסיוע משמעותי של רשויות הרווחה. כלפי חוץ זה אולי נראה אותו דבר אבל אלה שני עולמות שונים החיים כאן יחד. והם חיים יחד הרבה בזכות ההפרדה. אני וחברים נוספים שלי בגן מצליחים לקיים את עצמנו גם בזכות היכולת להגדיר כאן שטחי קיום נפרדים. יצרנו לנו קהילה שקמה בבוקר לעבוד, שמבשלת יחד, שמספקת ביטחון לחבריה. כל זה לא יוכל להתקיים בשטח הצר והצפוף, אליו מתכוונת העיריה לדחוס את כולנו. עד היום הצלחנו לחיות, לשמור על עצמנו. גלגל הצלה קטן מהרשויות יכול להספיק לנו. אל תפגעו בנו.

מיכל שפר, גם היא תושבת המאהל אמרה לאחר החלטת בית המשפט: "חשוב לי שידעו שיש ביננו אנשים שהישיבה שלהם כאן בגן היא אקט מתמשך של מחאה. אני כאן כחלק ממאבק. כמו לרבים בעם ישראל היה לי בשפע ועכשיו אין. נלקח. הגעתי לכאן כי מבחינתי זה להמשיך את המחאה שהחלה ברוטשילד. עירית תל אביב מנסה לדכא אותנו עוד מאז. ככל שהם מתאכזרים אלינו במאהל יותר אנחנו נהיים אקטיביים".

על התנהלות העירייה היא מספרת: "לקראת הפינוי המיועד ובעקבות הגשת העתירה העירייה מצהירה בכל כלי התקשורת שהיא מטיבה עם תושבי הגן, מביאה חשמל ומים ומקלחות ושירותים ושולחת צוותים של עובדים סוציאליים. אל תטעו. זה הכל יחסי ציבור. אין חשמל ברוב רובו של שטח הגן כבר שנתיים. התנאים פה מאד קשים בכל דבר. לקראת הפינוי הם שלחו לכאן צוותים רווחה כביכול כדי לסייע לאנשים לצאת מהגן אל פתרונות דיור. אבל אלה פתרונות בכאילו. פתרונות חצי אפויים שאין יכולת להביא למימוש. לאנשים כאן הוצע סיוע בשכר דירה. סיוע מוגדל עומד על פחות מ-1200 שקל. לך תשכור עם זה משהו. אבל נגיד שהתארגנת עם עוד מישהו, מצאת משהו בזול. מי ישכיר לך? יש כאן רבים ביננו שהם נפגעי הוצאה לפועל, חסרי חשבונות בנק. יש לנו 12 צ'קים לתת? מישהו יחתום לנו ערבות? גם דופקים אותנו וגם מנסים להוציא אותנו לא בסדר, כאילו אנחנו הסרבנים. ועכשיו רוצים לצמצם אותנו לגבולות בלתי אפשריים למחייה. אני רוצה להאמין שיש במערכת המשפט עדיין מעט חמלה צדק ואנושיות".

> מתנגדי עסקת הדולפינריום: לא לתת מתנות ליזם על חשבון שטחי ציבור

דיור באפס מע״מ. מאהל ארלוזרוב השבוע (צילום: דן חיימוביץ')

דיור באפס מע״מ. מאהל ארלוזרוב (צילום: דן חיימוביץ')

מתגייסים למיגון המאהל מפני הגשם

תל אביב המובלת על ידי ראש העיר חולדאי היא לא עיר של אנשים. בטח לא של אנשים מועדים. היא לא עיר של הושטת יד ושל דיאלוג. היא עיר של הסרת אחריות ומשיכת כתפיים. עיר שמביטה אל צמרות מגדליה ולא על מי היא דורכת בדרך. עיר שמדברת אל תושביה בבולדוזרים, בפינויים, בצווים ובגדרות. עיר שיכולה לשפוך מיליונים על טיילת דק חדשה ולקמוץ את ידה כשכמה הומלסים בגן מתחננים לנקודת חשמל או ליד מושטת ביום חורף סוער. כי בתל אביב של חולדאי אסונו של החלש הוא הזדמנות לדחוק אותו עוד קצת מהעיר הלבנה.

ביום רביעי הקרוב בשעה 9:30 בבוקר יתקיים בגן ארלוזורוב יום התגייסות למיגון המאהל מפני הגשם הצפוי. פעילים יסייעו לתושבים לאטום את האוהלים, למתוח יריעות ולהכין את המאהל לחורף. בואו גם אתם להביע סולידריות ולסייע. לדף האירוע לחצו כאן

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf