newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עיריית ת"א מנסה לפנות שלושה קשישים חסרי בית מהאוהל שלהם ביפו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שלושה קשישים חסרי בית ביפו שלנים מזה כמה חודשים באוהל בגינה ביפו עומדים בפני סכנת פינוי מהאוהל בידי עיריית תל אביב. השלושה – חסן, חסנה וסועד אבו אלעיון – הם אח ושתי אחיותיו. השלושה נמצאים זה זמן רב במאבק משפטי על דירה שהורחקו ממנה על ידי קרוב משפחה אחר, ובינתיים אין להם מקום לגור בו.

לאחר ששהו זמן מה במאהל ארלוזורוב עברו השלושה לגינה ליד המתנ"ס ביפו. במהלך חודשי הקיץ היו מפרקים את האוהל כל בוקר ומקימים אותו מחדש בלילה, אך עם בוא החורף הם משאירים את האוהל פתוח בכל שעות היום כמחסה יחיד מהגשם.

מאז שהתחילו להשאיר את האוהל במשך היום מגיעים למקום באופן קבוע פקחים של עיריית תל אביב, מלווים מדי פעם בשוטרים, ומאיימים שיחרימו להם את האוהל ואת הציוד האישי אם לא יעזבו. לשלושה נמסר צו פינוי לאוהל, ועובדת סוציאלית מטעם העירייה הציעה לשלושה לעבור שוב למאהל ארלוזורוב – אם כי גם הוא נמצא בסכנת פינוי על ידי העירייה כיום. לחלופין הציעו להם אנשי העירייה לפנות ל"גגונים" עבור חסרי בית, אך השלושה מרגישים שזה לא מקום ששלושה קשישים יכולים לחיות בו.

השלושה אומרים שאין להם שום מקום אחר ללכת אליו, ומסרבים להמשיך לנדוד עד אשר יוכלו לשוב לביתם, והפקחים ממשיכים להתנכל להם.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "מחלקת הרווחה בעירייה מנסה לסייע לשלושת האחים בתיווך ולווי מול משרד השיכון האמון על הפתרון לבעיה ובהפניה לגגונים בעיר, אך השלושה אינם מעוניינים בסיוע זה.

"במהלך מספר חודשים התחשבה העירייה בשלושה ואפשרה להם להציב את האוהל. לאחרונה, הפסיקו השלושה לפרקו במהלך היום, דבר היוצר הפרעה להולכי הרגל במקום. במקביל, בשבועות האחרונים, אישר בית המשפט את הנחיות העירייה העוסקות בהקמת אוהלי מחאה ולכן, נדרשו השלושה לפרק את האוהל. יצוין כי העירייה תמשיך ללוותם על ידי גורמי הרווחה והמשלמה ביפו".

> חיים בצד הדרך: שנה עם קהילת מאהל ארלוזורוב

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
הפגנה למען החטופים מחוץ לכנסת, נובמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

הפגנה למען החטופים מחוץ לכנסת, נובמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מעקב מצולם: המאבק על שחרור החטופים, שהיה אמור להיגמר מזמן

את מאבק משפחות החטופים צילמתי מיומו הראשון – מול הקריה, בסיורים בזירות הטבח של 7 באוקטובר, בהפגנות המוניות ובחסימות הכבישים. החלק הקשה ביותר עבורי היה דווקא בתל אביב, שם הובילה ההסתה של הממשלה להתקפות על בני משפחה ופעילים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf