newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ניצחון לגננות החרדיות של רשת "קן ציפור": יוקפאו מכתבי הפיטורין

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שלושה ימים לאחר שעשרות גננות ב-15 גני רשת "קן ציפור" בעיר אלעד פתחו בשביתה, הודיעו הבוקר הגננות כי בעקבות מפגש לילי בין נציגי ההסתדרות החדשה לבין מנכ"ל "קן ציפור" אורי ברים, הוסכם כי הצדדים יפתחו במשא ומתן בדרך להסכם על זכויות הגננות. מכתבי הפיטורין שהוציאה הרשת לכשלושים גננות, לטענת ההסתדרות בשל מעורבותן בהקמת ועד העובדות, הוקפאו.

מדובר בניצחון פורץ דרך עבור קבוצת הנשים שהובילה שביתה במחאה על תנאי העובדים, ניצולם ופגיעה בזכויותיהם, בגיבוי הלכתי ותורני, בפעם הראשונה בהיסטוריה של מוסדות החינוך החרדים בארץ. צעד זה, שגם נחל הצלחה, מהווה פתח נותן רוח גבית לאלפי עובדים ועובדות חרדים שעושים בימים אלה את צעדיהם הראשונים ומתאגדים בארגוני העובדים.

רשת קן ציפור מונה כ-15 גנים בעיר אלעד, מנוהלת על ידי אורי ברים ומשמשת את הציבור הכלל-חסידי בעיר. ברשת מועסקות חמישים גננות, והן התאגדו באגף החרדי בהסתדרות בשנה האחרונה. בדצמבר האחרון יצאו הגנים לשביתת מחאה בת שעתיים  בעקבות צעדי ההנהלה, אך השבוע כאמור הן פתחו בשביתה כוללת.

עם פתיחת השביתה שלחו הגננות מכתב להורי ילדי הגנים בו טענו כי ראש עיריית אלעד ישראל פרוש מקושר להנהלת הרשת ואף החתים בעצמו בעבר את העובדות על חוזים לא הוגנים. ישראל הוא בנו של מאיר פרוש, המשמש כסגן שר החינוך. במכתב הן הצביעו על "עסקנים שרואים לנגד עיניהם את הכסף ולא את זכויות העובד החרדי", כמי שהובילו למצב בו נרמסות זכויותיהן הבסיסיות.

> צפו: חרדים פרצו לכלא 4 במהלך הפגנת תמיכה בצעירה דתיה שמסרבת להתגייס

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

המצב ברפיח מידרדר, ותושבים בורחים למרכז החרב של עזה

האיומים בפלישה, המתקפות המתגברות והתנאים הקשים באוהלים, דוחקים פלסטינים רבים לעזוב את "המקום הבטוח" האחרון ברצועת עזה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf