newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

כ-50 איש הפגינו בכיכר ספרא בדרישה להרחיק את כוחות מג"ב מבתי ספר במזרח ירושלים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

דיווח: הללי פינסון

כחמישים איש הפגינו היום, ראשון, מול עיריית ירושלים בכיכר ספרא נגד מעצרי ילדים ובדרישה להרחיק את כוחות מג"ב מבתי הספר בירושלים המזרחית. ההפגנה נערכה ביוזמת ועד ההורים בשכונת א-טור, אשר ארגן לפני כשבועיים הפגנה דומה בשכונה עצמה.

מאז תחילת שנת הלימודים האחרונה, שהחלה בסמוך לסיום המלחמה בעזה, מוצבים שוטרי מג"ב בכניסה לבתי ספר שונים במזרח העיר בדרך קבע.

> מאתיים איש הפגינו בשכונת א-טור: הרחיקו את מג"ב מבתי הספר

הפגנת ועד ההורים של שכונת א-טור מול עיריית ירושלים: הרחיקו את מג"ב מבתי הספר שלנו. צילום: הללי פינסון

הפגנת ועד ההורים של שכונת א-טור מול עיריית ירושלים: הרחיקו את מג"ב מבתי הספר שלנו. צילום: הללי פינסון

נוכחות מג"ב בבתי הספר מגבירה את המתיחות, מתגרה בתושבים וגורמת לחיכוך מיותר ולזריקת אבנים על-ידי הנוער. אלה מהווים תירוץ עבור השוטרים לעשות שימוש מוגזם בגז מדמיע, בבואש (התזת מים מעורבים בדטרגנטים מסריחים מאד, שריחם נשאר בשכונה למשך שבועות), ירי כדורי ספוג שהביאו לאיבוד עיניהם של שני ילדים בעיסוויה ולפגיעה בילדים נוספים, ומעצרים של ילדים ובני נוער, רבים מהם ללא כיבוד חוקי ההגנה על קטינים. לפני כשלושה שבועות תועד ירי מאסיבי של כדורים חיים על ידי שוטרי מג"ב בסמוך לבתי ספר ולבתי חולים בשכונת א-טור.

עימות מול מתנגדים. צילום: הללי פינסון

עימות מול מתנגדים. צילום: הללי פינסון

מוכתר חאדר אבו סביטאן, יו"ר ועד ההורים של כל בתיה"ס של א-טור, אמר בהפגנה: "הדרישה שלנו היא שאנחנו לא רוצים את המשטרה והחיילים ליד בתי הספר. מזה חודשים נמצאים המשטרה והחיילים ליד בתי הספר כל בוקר וכל צהרים. כשהילדים באים ויוצאים מבתי הספר המשטרה והחיילים נמצאים שם וזה מפחיד את הילדים. פנינו במכתבים לעירייה וגם משטרה וביקשנו שלא יהיו חיילים בזמן שיש בתי ספר, כי החיילים בודקים את הילדים, 'לאיפה אתה הולך?', 'מאיפה אתה בא?', 'מה אתה עושה בכביש?'. מפחידים את הילדים. יש ילדים ויש בנות שבאים בבוקר ורואים את המשטרה ליד הכניסה לבית ספר וחוזרים הביתה כי הם מפחדים. יש ילדים שלא לומדים. אנחנו לא רוצים בעיות. אנחנו רוצים שהצבא ייצא מבתי הספר".

> חיילים ירו גז מדמיע על בית ספר ליד שכם בזמן מסדר בוקר של תלמידים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

לקראת יום העצמאות האריתראי, בקהילה חוששים מעוד התפרצות אלימה

מתנגדי המשטר הדיקטטורי שחיים בדרום תל אביב מזהירים כי תומכי המשטר נערכים לציין את האירוע, שיחול ב-25 במאי, וכי צפויים עימותים קשים, בדומה לאלה של ספטמבר אשתקד. הם מעידים כי בחודשים האחרונים המתיחות רק גברה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf