newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

השוטרים שרצחו את פרדי גריי יועמדו לדין. שמחה ברחובות בולטימור

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ביום שישי החליטה התובעת הראשית בבולטימור להעמיד לדין את השוטרים שהיו אחראים למותו של פרדי גריי. השוטרים הואשמו בסעיפים שונים הכוללים מעצר ללא סיבה ועד לרצח מדרגה שנייה.

ההאשמה הכי חמורה היא נגד השוטר שהסיע את גריי לבית המעצר, במה שתואר כ"נסיעה קשה" שבה שוטרים נוהגים בצורה מסוכנת בזמן שהעצורים שמובלים בניידת נחבלים ונפצעים מצורת הנסיעה. הוא הואשם בגרימת מוות ברשלנות וב"רצח עם לב מושחת"- שמשמעותו היא התנהלות בצורה שמביאה לסיכון גבוהה לחיי אדם ומביעה בתוכה חוסר כבוד לחיי אדם.

התובעת הראשית, מרילין מוסבי, הוסיפה שההריגה של פרדי גריי הייתה התעללות של שוטרים באדם חף מפשע. שלמרות שהשוטרים טענו שהוא ברח מהם לא הייתה להם סיבה לעצור אותו, ושהסכין שנמצאה בכליו הייתה חוקית.היא גם ציינה כי בעת המעצר גריי הותקף על ידי השוטרים ומאוחר יותר הוא נפטר בגלל רשלנות וזדון של השוטרים שעצרו אותו.

> ההפגנות בבולטימור: "האלימות היא תגובה לאלימות המשטרה"

אחרי פרסום ההחלטה להעמיד לדין את השוטרים יצאו מאות אלפי תושבי העיר לחגוג ברחובות. מוניר בהר, פעיל בבולטימור, אמר "שההחלטה להעמיד את השוטרים לדין עוזרת לנו לשמור על השלום ולמנוע מהקהילה שלנו להמשיך במהומות. אנחנו גם רק בתחילת התהליך, ולא ידוע אם השוטרים יורשעו ואם באמת יהיה כאן צדק".

צפו: שמחה ברחובות בולטימור לאחר ההודעה על ההחלטה להעמיד לדין את השוטרים שרצחו את פרדי גריי:

RAW: Freddie Gray protesters celebrate homicide charges agains…RAW: #FreddieGray protesters celebrate after #MarilynMosby announces homicide charges against six #Baltimore officersREAD and SEE more: http://on.rt.com/5toctl

Posted by RT America on Friday, May 1, 2015

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מחאת סטודנטים בקמפוס של אוניברסיטת פנסילבניה, ב-25 באפריל 2024 (צילום: Joe Piette/CC BY-NC 2.0 DEED)

מחאת סטודנטים בקמפוס של אוניברסיטת פנסילבניה, ב-25 באפריל 2024 (צילום: Joe Piette/CC BY-NC 2.0 DEED)

הטשטוש בין אנטישמיות לאנטי-ציונות הוא טעות פוליטית

מאז שהחלה המחאה בקמפוסים בארה"ב, התקשורת הישראלית בחרה למחוק לחלוטין את הקו הברור מאוד שבין עמדות נגד ישראל לבין אנטישמיות אמיתית. ברור איך זה משרת את הממשלה, אבל במתנגדי נתניהו הליברלים זה רק פוגע

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf