newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ביקור נתניהו בדרום תל אביב: סיוטים וחלומות על שטח סטרילי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

עזבתי את ירושלים כדי לברוח ממונחים כמו "אזור סטרילי" (או בשפה שאינה שיחדש אזור ללא ערבים) והנה ירושלים מגיעה היום יחד עם ראש הממשלה לתל אביב. או ליתר דיוק לאזור התחנה המרכזית הישנה. יצאתי לשוטט לקראת הביקור. שב"כניקים, שוטרים במדים, סמויים, וגם מי שצריכים להחליף את סמל האריה של ירושלים – מג"ב. כולם שורצים במקום ועוצרים ל"תשאול" כל מי שנראה "חשוד" (שוב, לא בשפת שיחדש – פליטים, מזרחים, ערבים, ומי ששייך למעמד הנמוך). האחרונים מבינים את הרמז ונעלמים.

חנויות ומסעדות נסגרות, מכורים עם עגלות סופר מתגלגלים הלאה, וילדי הפליטים מתפנים מגני המשחקים בגינת לוינסקי. ראש הממשלה מגיע, ואפילו העיריה פצחה במתקפת ניקיון מזורזת על הסביבה המורגלת בהזנחה.

אחרי שנים שנים שאנשי הימין שעוסקים ברדיפת פליטים דורשים שהמדינה "תאכוף את החוק" בדרום תל אביב, והנה ביבי מגשים להם את סוף סוף את משאלתם עוד לפני שהגיע למקום לנאום – מדינת משטרה. הרחובות ריקים, נקיים מאדם, ורק קולות צעדיהם של כלבי המשטרה מפרים את השקט.

וזה העתיד שמציע נתניהו, שנפרש למול עיניי כמו סרט אפוקליפטי – הפער הבלתי נתפס שבין המחיקה של מי שחיים וגרים במקום לצורך הניסיון להציג מחזה שבו "ביבי יורד אל העם ומקשיב לתושבים".

> בג"ץ אישר את גירוש מבקשי המקלט, אך אסר כליאה ללא הגבלה

ביבי יורד את העם ומנקים בשבילו את העם מהשטח (צילום: חגי מטר)

ביבי יורד את העם ומנקים בשבילו את העם מהשטח (צילום: חגי מטר)

על שפת המדרכה, הרחק מעיני במת הנאומים שממתינה לנתניהו שוכב גבר ללא תזוזה. חובש שואל אותו בקול נוקשה "מה לקחת?" ואני תוהה ביני לבין עצמי אולי הוא בכלל מקנא במי שיכול לברוח מכל הסיוט הזה. במי שיכול לחלום באזורים סטריליים. באלה שעדיין יכולים לחלום על ראש ממשלה שמגיע לאזור עני מלווה במשאיות עם אוכל. בפועלים שמתחילים לבנות בתי ספר, מרכזים קהילתיים, גני ילדים. לחלום על ראש ממשלה שמגיע עם מנעולים כדי לסגור את התחנה המרכזית החדשה בגלל רמת הזיהום שבה ומבטיח שעל חורבותיה יבנה דיור ציבורי. על אזורים סטריליים שבהם שוטרים עוצרים חשודים כמו שרי אריסון, תשובה, דנקנר שמסתובבים חופשי ברחובות וחוקרים אותם מה לעזאזל הם עושים כאן והאם הם מתכננים לנצל את בני המקום.

בחלומות שלי ראש הממשלה מגיע מלווה בזינזאנות שבהן נמצאים סוחרי נשק שמוכרים רובים לאפריקה ומבקש סליחה בשם העם היהודי והממשלה מהפליטים על כך שנשק ישראלי נמכר למי שרדף אותם.

אבל החלומות שלי הם הסיוט של ביבי, והחלומות של ביבי הם הסיוט המוחשי של התחנה המרכזית הישנה בדרום תל אביב.

> שקט מסיתים: נתניהו נואם והתקשורת עוברת לדום

צפו: תושבות מדרום תל אביב במחאה נגד ביקור נתניהו:

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf