newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מזל טוב: הסכם קיבוצי נחתם באישור הבד"צ החרדי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מזל וברכה – ועד העובדים ב"מרכז בועות" באשדוד המאוגדים ב"כוח לעובדים" חתם בשבוע שעבר על הסכם קיבוצי מול הנהלת המרכז. במרכז בועות מועסקים מעל חמישים עובדים והוא פועל במגזר החרדי, העובדים התאגדו לפני כשלוש שנים, ובמהלך המאמצים להגיע להסכם קיבוצי שבתו במשך כשבועיים.

לשיחה מקומית נודע כי המעסיק הצדיק את התנגדותו לתנאים ההוגנים לעובדים בנימוקים הלכתיים, ומשום כך – בדרך לחתימה על ההסכם פנה וועד עובדי "בועות" אל בד"צ (בית דין צדק) "הישר והטוב" באשדוד, וקיבל את אישורו לשינויים המוצעים בהסכם עוד בטרם הובא ההסכם בפני העובדים.

> "אל תסכימו לנהל מו"מ בשקט. ככה מנתקים אתכם מהעובדים"

הסכם קיבוצי בהכשר הבדצ (מרכז בועות)

הסכם קיבוצי בהכשר הבדצ (מרכז בועות)

מרכז "בועות" הוא המרכז החרדי הראשון שעסק בטיפולי הידרותרפיה – טיפול באמצעות מים לבעיות ככאבי פרקים, פריצת דיסק, מחלות ניווניות ועוד, וכן בלימודי שחיה בברכה החרדית היחידה באשדוד. במסגרת ההסכם, העובדים המועסקים כמטפלים מקצועיים וכמדריכי שחיה ייהנו מתוספות לשכרם ובתנאים סוציאליים. בנוסף מבטיח ההסכם ביטול נהלים קיימים במרכז, למשל – אי תשלום שכר בשל היעדרות מטעמי מחלה, ביטול שיבוץ ללא הסבר ובמקרים רבים גם הפחתת משרה לעובדת לאחר חופשת לידה.

"אנחנו פותחים דף חדש ביחסי העבודה במרכז", אומרים בוועד העובדים, "דף חדש המאפשר גם לאימהות עובדות, המהוות את רב העובדים, להתפרנס בכבוד".  כמקובל בכוח לעובדים, מחייבת חתימה על ההסכם את אישור העובדים בהצבעה. "המציאות המטרידה בשוק העבודה היא שלארגוני עובדים ניתנת החירות לחתום על הסכמים ללא התערבות העובדים. מדי יום נחתמים הסכמים מעל לראשם של עובדים" אומרת הגב' זיו ברקוביץ', רכזת מטה דרום בכוח לעובדים, המלווה את ההתארגנות "עבור עובדים חרדים מדובר בחסם משמעותי להתארגנות, משום שללא מעורבות העובדים עלול ההסכם שלא לעמוד בכללי ההלכה, לכן הצבעת העובדים החרדים חשובה שבעתיים".

כוח לעובדים הוא ארגון העובדים הראשון הפועל בציבור החרדי. כזכור מאז 2013 מאגד הארגון את שוחטי העוף (איגוד שו"ב) שהוביל לחתימתם של מספר הסכמים קיבוציים בענף. את עובדי "בועות" ייצג מטעם כוח לעובדים עו"ד זאב שצקי.

> בתמונות: אלפים צעדו בנצרת לציון חג הפועלים באחד במאי

החתימה על ההסכם הקיבוצי בבועות (צילום: כוח לעובדים)

החתימה על ההסכם הקיבוצי בבועות (צילום: כוח לעובדים)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf