newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עשרות תושבות דרום תל אביב הפגינו נגד נתניהו: "דורשות צדק, לא רוצות הסתה"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כשישים תושבות ותושבי דרום תל אביב יצאו היום להפגין מול ביקור ראש הממשלה בנווה שאנן. המסר: כן לדיור ציבורי והשקעה בשכונות, לא להסתה וסכסוך בין אוכלוסיות.

ההפגנה אורגנה על ידי תושבת השכונה שולה קשת, מארגון "אחותי", וכללה צעדה קטנה ברחובות נווה שאנן, עד שהמפגינים הגיעו לחסימה המשטרתית ליד התחנה המרכזית הישנה. שם הלכה וצמחה ההפגנה עם מצטרפים ספונטניים, ושם ניסו המפגינים במשך כשעה לעקוף את השוטרים כדי לדבר ישירות עם בנימין נתניהו, אך נכשלו.

ראש הממשלה העדיף להפגש באזור המתוחם והסטרילי, שנוקה במיוחד לכבודו, רק נציגות של הימין הקיצוני, ולא את התושבות הוותיקות ואת מבקשי המקלט שמבקשים לחיות ביחד. (אפשר לצפות בשידור החי שהעברתי מההפגנה כאן).

> שקט, מסיתים: נתניהו נואם והתקשורת עוברת לדום

שולה קשת מול שוטרים בהפגנת תושבות דרום תל אביב (חגי מטר)

שולה קשת מול שוטרים בהפגנת תושבות דרום תל אביב (חגי מטר)

במסגרת ההפגנה מנו התושבות את הבעיות העיקריות של השכונה: סחר בסמים וסחר בנשים ללא אכיפה משטרתית, חוסר השקעה בחינוך ותשתיות, המפגע הסביבתי שיוצרת התחנה המרכזית, עוני, צורך משווע בדיור ציבורי וזיהום.

לדברי קשת, הממשלה צריכה לעודד קליטה של מבקשי מקלט במקומות שונים בארץ, לא רק בדרום תל אביב, אבל לא להסית נגד בני אדם שגרים אלה לצד אלה, ולעשות סיבוב פוליטי על השכונות. "לא ניתן להסית את האוכלוסיות המוחלשות זו בזו", אמרה קשת. "אנחנו דורשות צדק חברתי לכולן… הקול הזה של תושבות ותושבי דרום תל אביב הוא קול של הרבה מאוד מזרחיות ומזרחים בפריפריה החברתית. וגם את הקול הזה ישמעו, לא רק את הקול של מי שאומרים 'לגרש, לגרש, לגרש'".

לאחר ההפגנה פרסם ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת) הודעת תמיכה במפגינות, ואמר בין היתר כי "לאחר עשרות שנים של הזנחה והפקרה של כלל תושבי השכונות, נתניהו משתמש היום במצוקתם אך ורק כדי להסית אוכלוסיות מוחלשות זו בזו. אני מחזק את התושבים שמחו הערב נגד הפיכת מצוקתם הקשה לכלי ציני שמטרתו לעורר שנאה נגד זרים. על כולנו להצטרף אל התושבים בדרישתם מממשלת נתניהו לקבל פתרונות אמיתיים לכלל מצוקותיהם, ולא הצהרות של הסתה, אינטרסים פוליטיים ואחיזת עיניים״.

> ביקור נתניהו בדרום תל אביב: סיוטים וחלומות על שטח סטרילי

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf