newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות משתתפים בצעדת החופש סמוך למחסום המנהרות בקריאה לסיום הכיבוש

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כ-400 ישראלים ופלסטינים השתתפו היום, שישי, בצעדת החופש שארגנו לוחמים לשלום ותנועת "עומדים ביחד" בסמוך למחסום המנהרות, בקריאה לסיום הכיבוש.

ריאד ח'ליסי, ממארגני ההפגנה וחבר תנועת לוחמים לשלום אמר: "היום אנחנו מדגישים שאנחנו לא נגד הזהות היהודית אלא נגד דרך ההתנהלות הפוליטית הישראלית, נגד הכיבוש שהופך אותנו לקורבנות. אנחנו מסרבים להיות קורבנות. אנחנו ממשיכים להילחם יחד למען צדק ושלום".

> דרושים אנשי ונשות חינוך שנכונים לעורר תקווה בתלמידיהם

עתליה בן אבא, סרבנית המצפון אשר השתחררה בשבוע שעבר מהצבא לאחר 110 ימי מאסר, אמרה בהפגנה: "בחרתי לסרב להתגייס כי אני יודעת שאין צדק במעשיו של הצבא הישראלי, אין "הגנה" בדיכוי של עם אחר, באכזריות ובאלימות. השלילה של זכויות אדם בסיסיות כמו גישה למים זורמים וחשמל היא רק דוגמה מתוך חוסר הצדק היום-יומי שמתרחש תחת השלטון הישראלי. בחרתי לסרב כי יש לי תקווה שכל זה עוד ישתנה".

יו"ר הרשימה המשתפת, ח"כ איימן עודה, אמר: "יש פה יהודים שלא מדברים ערבית ופלסטינים שלא מדברים עברית – אבל כולם מדברים פה בשפת השלום. זה מאבק בין האנשים ששילמו את המחיר היקר ביותר לבין האנשים הנהנים מהכיבוש. אנחנו ננצח במאבק הצודק הזה. אנחנו עומדים פה, ישראלים ופלסטינים, שרוצים לבנות ביחד שלום, עומדים ביחד נגד הכיבוש ותוך התנגדות לשיח ההיפרדות".

ח״כ עיסאווי פריג׳ (מרצ), שהצטרף לראשונה לצעדת החופש אמר כי "אחרי חמישים שנה של כיבוש המילה שלום הפכה מפחידה. מפחיד להשתמש בה. אם אתה משתמש בה אתה טרוריסט, אנטי. זה נכפה עלינו. מי שמשתמש במילה שלום הוא בגדר בוגד. אסור לי להגיד שאני רוצה לקבור את הכיבוש לפני שאני שקובר אותי. אם אני אומר את זה אני עוכר המדינה.
וכך גם בצד הפלסטיני. מי שרוצה שלום- מוקע כבוגד. אבל בסופו של דבר יהודים וערבים יחיו כאן, שתי מדינות יהיו כאן. אז למה להמשיך עם הסבל הזה?".

> כל כך התרגשתי מהרב-תרבותיות במוזיאון ישראל, עד שפתחתי את האוזניות

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf