newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

זה הזמן לתמוך בעיתונות עצמאית: תרמו לשיחה מקומית!

שיחה מקומית היא כלי התקשורת היחיד שנמצא בשטח עם כל המאבקים למען שלום, שוויון וצדק חברתי בארץ. מצעדות השיבה ועד המאבק באלימות משטרתית, מסיקור הצדדים המושתקים של מערכות הבחירות ועד גירוש הילדים ואסון האקלים. וכדי לעשות עוד עיתונות עצמאית - אנחנו צריכים את התמיכה שלך

מאת:

תקופת סוף השנה היא זמן טוב לעצור, להתבונן אחורה ולראות מה למדנו בשנה האחרונה.

למדנו שישראל יכולה להתקרב בו בזמן גם לאיטליה וספרד, עם מערכת פוליטית לא מתפקדת ובחירות שרודפות בחירות, וגם לאיראן, עם גירוש של פעילי זכויות אדם – רק כי הם מותחים עליה ביקורת.

למדנו שכמו לטיפשות, גם להסתה ממוסדת נגד אזרחים – אם הם מהקבוצה הלאומית הלא נכונה – אין גבולות.

למדנו, למשל, שבישראל 2019, הדרת נשים היא עדיין שאלה של "בעד ונגד".

למדנו שיש במדינה אנשים שחושבים שהדאגה העמוקה ממשבר האקלים העולמי היא "עניין של שמאלנים".

מתבקש לומר כאן משהו גם על חשיבות העיתונות העצמאית לאור כתבי האישום נגד נתניהו ובכירי וואלה וידיעות אחרונות, אבל האמת שאנחנו לא היינו צריכים אותם כדי לדעת כמה חשוב לעשות את מה שאנחנו עושים, וכמה חשוב שתהיה פלטפורמה שלא עובדת בשביל בעלי ההון, אלא רק בשביל קוראיה. בשביל זה צריך את שיחה מקומית. וכדי ששיחה מקומית תוכל להמשיך לפעול ולצמוח – נצטרך את התמיכה שלכן ושלכם.

עזרו לנו להגיע ליעד הגיוס שלנו של 50,000 ש"ח עד סוף השנה – תרמו היום למען עיתונות עצמאית!

שיחה מקומית עשתה המון בשנה האחרונה. אנחנו כלי התקשורת היחיד שנמצא בשטח עם כל המאבקים למען שלום, שוויון וצדק חברתי בארץ: מהמאבק העממי בשטחים, דרך ההפגנות נגד אלימות משטרתית והמחאות שדורשות יותר אכיפה משטרתית, ועד לקמפיין נגד גירוש ילדי מהגרות העבודה ולתנועה הצעירה והצומחת שדורשת פעולה מיידית ביחס למשבר האקלים.

כשכלי התקשורת המרכזיים היו עסוקים בציוצים של יאיר נתניהו, אנחנו סיקרנו את שתי מערכות הבחירות תוך מתן תשומת לב ייחודית להתפתחויות הדרמטיות בציבור הערבי וביחס אליו. כשהאחרים הפסיקו להתעניין במה שקורה בעזה אחרי שנפסקו עפיפוני התבערה, אנחנו המשכנו לעקוב אחרי הקטסטרופה ברצועה המוכה.

כשאחרים הפסיקו לסקר את מחאת יוצאי אתיופיה אחרי שאלה הפסיקו לחסום כבישים, אנחנו המשכנו לדווח על ההפגנות, שממשיכות עד היום, וחשפנו את ההתעמרות המשטרתית הקיצונית בהן.

צללנו לעמקי מדיניות הסחר בנשק ישראלי בעולם, הצגנו ביקורת נוקבת בתחום החינוך שיצרה שינויים של ממש במדיניות, והרחבנו דרמטית את הסיקור שלנו של סוגיות פמיניסטיות ושל חדשות חוץ שרלוונטיות לציבור בארץ – ועוד ועוד. פרסמנו תחקירים וחדשות, פרשנויות ודעות, וכל זאת עם מגוון כותבות וכותבים שאין לו אח ורע בתקשורת בעברית.

מה שמאפשר לנו לעשות את כל זה הוא קודם כל העניין שאנחנו מצליחים לעורר במאות אלפי הקוראות והקוראים שמגיעים אלינו כל שנה בגלל הסיקור הייחודי שלנו – אבל גם התמיכה הכספית שלהם. זה מה שעושה עיתונות עצמאית וחזקה באמת.

תרמו היום לשיחה מקומית כדי לעזור לנו להמשיך ולהעצים את העבודה שלנו.

יש לנו תוכניות גדולות לשנה הקרובה. מעבר להתעקשות על השמעת הקולות המושתקים ביותר בחברה שלנו, אנחנו עומדים לפרסם יותר תחקירי עומק, להרחיב עוד יותר את מעגל הכותבות והכותבים שלנו, להשקיע בכלים חדשים של הפצה כדי להגיע ליותר קוראות וקוראים, ולהשפיע יותר על המציאות הפוליטית בארץ.

אבל בשביל לעשות את כל זה – צריך שתתרמו היום, ותקראו לאחרות ואחרים לתרום גם כן, כדי שנגיע ליעד שלנו של 50,000 שקל. כי לכולנו מגיעה עיתונות עצמאית מעולה. לכולנו מגיעה שיחה מקומית.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf