newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפעל לבגדי ילדים בעזה הוסב לייצור חליפות מגן לעובדים חיוניים

עלא קריקע, צעיר משכונת שג'אעיה בעזה, מייצר במפעל שלו כ-400 חליפות ביום שנמכרות ברצועה, בגדה המערבית ובישראל. קריקע אומר שהמוטיבציה שלו היתה בין השאר לסייע ל-30 עובדיו לתמוך במשפחותיהם בתקופה הקשה הזאת

מאת:

כשמגיפת הקורונה הגיעה לעזה, עלא קריקע החליט שיהפוך את מפעל בגדי הילדים שלו למפעל לחליפות מגן. המפעל מייצר כיום כ-400 חליפות ביום, והן נמכרות לעובדים חיוניים ברצועת עזה כמו גם בגדה המערבית ובישראל.

המפעל מעסיק כ-30 עובדים, אומר קריקע, צעיר בשנות ה-20 לחייו שמגיע משכונת שג'אעיה שבעיר עזה. לדבריו, המוטיבציה שלו להמשיך את העבודה במפעל היתה הידיעה שהעובדים צריכים לתמוך במשפחות שלהם בתקופה הקשה הזאת. "זה לא קשור לרווח, אלא להגנה על אנשים מפני סכנה חמורה", הוא אומר.

המפעל של עלא קריקע בעזה, ב-28 במרץ 2020 (צילום: מוחמד זאנון)

המפעל של עלא קריקע בעזה, ב-28 במרץ 2020 (צילום: מוחמד זאנון)

כדי לעבור לייצור של חליפות מגן, קריקע בדק מהם הבדים שיכולים לשמש לכך, ובסוף החליט להשתמש בבד אטום למים וחסין אש. אחרי שהחליפות מוכנות, הן עוברות בדיקות במעבדה כדי לוודא שהן עומדות בתקני הבריאות הבינלאומיים. אחרי הבדיקות מחטאים אותן לפני שהן נמכרות ללקוחות ברצועת עזה. בין הלקוחות נמצאים כוחות הביטחון, אנשי מערכת הבריאות ועיתונאים.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 268 מקרי קורונה בסך הכל בשטחים הפלסטיניים הכבושים נכון ל-12 באפריל. 58 מתוכם החלימו ושניים מתו. בעזה דווח על 13 מקרים בסך הכל, כולל 9 אנשים שהחלימו.

ישראל הטילה מצור קרקעי, אווירי וימי על הרצועה ו-2 מיליון הפלסטינים שחיים בה מאז 2007, בעקבות עליית החמאס לשלטון בה. שנים של הגבלות על כניסה ויציאה של אנשים ומוצרים מעזה הובילו לשיעור אבטלה גבוה ועוני קיצוני. הגישה למים נקיים וחשמל אינה סדירה, ובתי החולים סובלים ממחסור חמור בתרופות וציוד.

"אנחנו נמצאים במצב חירום", אומר קריקע. "אני מקווה שהסיוט הזה ייגמר כבר".

מוחמד זאנון הוא עיתונאי וצלם שחי בעזה. הכתבה התפרסמה במקור באנגלית במגזין 972+. תרגום: יונית מוזס

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

מפגין שנפצע בעימותים בין תומכי למתנגדי משטר, לאחר מחאה נגד כנס תמיכה בשלטון האריתראי, ב-2 בספטמבר 2023 (צילום: אורן זיו)

לקראת יום העצמאות האריתראי, בקהילה חוששים מעוד התפרצות אלימה

מתנגדי המשטר הדיקטטורי שחיים בדרום תל אביב מזהירים כי תומכי המשטר נערכים לציין את האירוע, שיחול ב-25 במאי, וכי צפויים עימותים קשים, בדומה לאלה של ספטמבר אשתקד. הם מעידים כי בחודשים האחרונים המתיחות רק גברה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf