newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הרים שלט נגד נתניהו במירוץ הג'ירו - ונעצר מייד

המפגין נשא שלט crime minister. עד ראייה: עוברים ושבים דרשו ממנו להוריד את השלט כדי "לא לערבב ספורט ופוליטיקה" והשוטרים קרעו את השלט לגזרים. המפגין שוחרר ללא תנאים מגבילים

מאת:

שוטרים קרעו שלט של מפגין נגד השחיתות בכיכר הבימה בתל אביב, עצרו את המפגין ואזקו אותו, אף שלדברי עדי ראייה הוא לא הפריע ולא התנגד. לאחר עיכוב בתחנת המשטרה, המפגין שוחרר ללא תנאים מגבילים

האירוע התרחש לפנות ערב, בעוד רבים עומדים ברחוב ומחכים למעבר של רוכבי האופניים של ג'ירו ד'איטליה. ישי הדס, אחד ממארגני ההפגנות נגד השחיתות בכיכר הבימה, הניף שלט ועליו הכתובת crime minister.

עו"ד מיכאל ספרד, שעבר במקום, מספר כי ראה שני שוטרים ניגשים אל הדס ודורשים ממנו בצעקות להוריד את השלט. הדס סירב, ולדברי ספרד, אחד השוטרים לקח ממנו את השלט בכוח, קרע אותו לגזרים, עצר אותו והכניס אותו לניידת לקול מחיאות כפיים של העוברים ושבים. אפי אבישאול, מפגין אחר שהיה יחד עם הדס, צילם את האירוע ואמר שבכוונתו להגיש תלונה למח"ש על שימוש באלימות נגדו.

מהמשטרה טענה שהדס "הפריע להתנהלות התקינה של המירוץ ולא נשמע להוראות קצין משטרה בשטח". עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את הדס, מספר כי הוא שוחרר אחרי זמן קצר ללא תנאים מגבילים. "המשטרה מבינה שהיא טעתה ולא היתה סיבה לעצור אותו," אמר חקלאי, "הוא עמד מאחורי הגדר המפרידה בין הרחוב לכביש, והניף את השלט. השוטר לקח ממנו אותו, הדס לקח בחזרה, ואז השוטר לקח אותו שוב וקרע אותו. הוא לא התנגד ולא ירד לרחוב, ויש לנו עדי ראייה לכך".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf