newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפגנה בדרום ת"א: לא רואנדה, לא אוגנדה, הגירוש הוא פרופוגנדה

על רקע הידיעות על דיל של הרגע האחרון עם אוגנדה, כמאתיים תושבי דרום תל אביב ומבקשי מקלט הפגינו בגינת לווינסקי בקריאה "להפסיק לשחק בחיי בני אדם"

מאת:

על רקע דיווחים על ניסיון של הרגע האחרון של ממשלת ישראל להגיע להסכם עם אוגנדה על קבלת מגורשים בכפייה, נערכה הערב הפגנה של תושבי דרום תל אביב ומבקשי מקלט בקריאה לאוגנדה ולישראל "להפסיק לשחק בחיי אנשים" ולעצור את הגירוש.

לא רואנדה, לא אוגנדה, הגירוש הוא פרופוגנדה. ההפגנה בגינת לווינסקי (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

לא רואנדה, לא אוגנדה, הגירוש הוא פרופוגנדה. ההפגנה בגינת לווינסקי (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

נציג מבקשי המקלט, מטואלי מיטו, קרא לנתניהו לכבד את ההסכם שחתם עם נציבות הפליטים של האו"ם. שולה קשת, מובילת מחאת "דרום תל אביב נגד הגירוש" דרשה מהממשלה להפסיק להשתמש במצוקה של תושבי דרום העיר, המתמשכת כבר עשרות שנים, כדי לגרש את מבקשי המקלט.

"ממבקשי המקלט הם בני אדם ולא כלי משחק בידי ממשלת ישראל או כל גורם אחר. אנחנו פונות היום לממשלת ישראל לעצור את הגירוש בכפייה לאוגנדה או לכל מדינה אחרת בעולם."
הפעילה החברתית ליטל ביטון כהן, תושבת דרום העיר, אמרה שבישראל אין משבר פליטים, אבל יש משבר מנהיגות. "אנחנו עומדות יחד עם השכנים שלנו לעצור את הזילות בחיים של מבקשי המקלט ואת העוול המתמשך כלפי תושבי השכונה."

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, במסיבת עיתונאים בתל אביב, ב-21 ביוני 2023 (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, במסיבת עיתונאים בתל אביב, ב-21 ביוני 2023 (צילום: אבשלום ששוני / פלאש90)

המוצדקת בשביתות: האוצר וקהלת ממשיכים בהרס מערכת החינוך

המחלוקת שהובילה לשביתה של שעתיים בבתי הספר העל יסודיים אינה רק על חוזים אישיים. מה שעומד על הפרק הוא לא פחות מעתידה החברתי של מדינת ישראל. האוצר מקדם מערכת חינוך שבה תחלופת העובדים מהירה והפערים המעמדיים מעמיקים עוד יותר, ומשרד החינוך שותק

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf