newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בצל הקורונה, פלסטינים מציינים את יום האדמה ברשתות ומעל הגגות

סגר הקורונה לא מאפשר השנה את קיום הצעדות והטקסים המסורתיים שנערכים בכל שנה לציון יום האדמה. לאור הנסיבות, ועדת המעקב הפכה את היום לזיכרון וירטואלי שמצוין על ידי החלפת תמונות הפרופיל, הנפת דגלי פלסטין ושירה מהמרפסות

מאת:

התפשטות מגפת הקורונה והסגר המושת הן בתוך ישראל והן בשטחים לא מנעו מהפלסטינים לציין את יום האדמה ה-44 שחל היום.

דגל פלסטין בחיפה לציון יום האדמה ה-44 (באדיבות רשאד עומרי)

דגל פלסטין בחיפה לציון יום האדמה ה-44 (באדיבות רשאד עומרי)

ועדת המעקב העליונה יצאה בקריאה לפלסטינים בכל מקום לשנות את תמונת הפרופיל שלהם לתמונה שעוצבה במיוחד לזכר אותו יום קשה, בו נהרגו שישה אנשים מירי של שוטרים ישראלים בסכנין בגליל. כמו כן קראה ועדת המעקב לפלסטינים לעלות גגות הבתים או לצאת למרפסות ולשיר את ההמנון הפלסטיני או את השיר "אלעודה", 'השיבה', לתלות את דגל פלסטין, ולקיים כל פעילות משפחתית הקשורה ליום האדמה ולפרסם את הסרטונים של הפעילות בפייסבוק, ולהדליק נר לזכר החללים שנפלו ביום האדמה.

מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב, אמר לשיחה מקומית: "לפני התפשטות הקורונה הייתה לנו פגישה ברמאללה והחלטנו ביחד שנקיים הפגנות במוקדים שונים בארץ ובשטחים ובמחנות הפליטים בפזורה ובכל מקום בעולם אשר נמצאים בו פלסטינים באותה שעה. לאור המצב שוחחנו והחלטנו בגלל המגבלות לקיים את הפעילות אונליין. רק 10 נציגים, ובכללם אני, ילכו לבקר את הקבר של החללים, כי זה מה שמותר לפי חוק החירום. יצרנו קשר עם פעילים פלסטינים בכל מקום בעולם וביקשנו מהם להצטרף ליוזמה, ההיענות הייתה גדולה".

אתמול ועדת המעקב שלחה הודעה לעיתונות בו נכתב "יום האדמה ה-44 מצויין בתקופה מאוד קשה לעם הפלסטיני ולעולם כולו בצל התפשטות הקורונה, מצב בני עמנו אשר נמצאים במחנות הפליטים ובגדה תחת הכיבוש בכי רע, אין מי שידאג להגנה עליהם ועל בריאותם. בנוסף לכך הפלסטינים בישראל סובלים מאפליה קשה, עם המדיניות של ממשלת נתניהו האכזרית אשר מתעלמת מהצרכים של הערים והכפרים הערביים, במיוחד עשרות אלפי פלסטינים בנגב אשר המדינה לא מכירה בקיומם. יום האדמה השנה מתנהל בצל התוכנית האמריקאית והציונית הישראלית במה שנקרא 'עסקת המאה', שמטרתה לחסל את הקיום שלנו".

מאז אתמול (ראשון) בלילה התחילו פלסטינים לשנות את תמונות הפרופיל שלהם, ועמודי הפייסבוק מלאים בתמונות ודגלים פלסטינים. חלק מהפלסטינים תלו כבר אמש את דגל פלסטין מעל גגות בתיהם ולא חיכו לשעה 5 היום.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf