newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אקט של סולידריות: הפלסטינים בישראל מבקשים לשלוח רופאים לביירות

יו"ר ועדת המעקב העליונה, מוחמד ברכה, נמצא במגעים עם פוליטיקאים לבנונים ועם שגריר פלסטין בלבנון, אך לדבריו "זה עניין מסובך, הסיכוי שהמשלחת תצא הוא 50%". התנועה האסלאמית הדרומית פתחה בקמפיין גיוס כספים למען הלבנונים

מאת:

האסון שפקד את ביירות אתמול (שלישי) הוא עצום, ואת היקף החורבן עדיין לא ניתן להעריך. גופות ופצועים עדיין קבורים מתחת להריסות, ורשת החשמל קרסה. ארבעה בתי חולים גדולים בעיר נפגעו, ולא היה ניתן לפנות אליהם פצועים. החניונים של בתי החולים הפכו לבתי חולים מאולתרים, והטיפול בפצועים נעשה לאור פנסי הטלפונים הסלולריים והמכוניות.

כמה מדינות בעולם הערבי הציעו עזרה ללבנון. מצרים האירה את הפירמידות בצבעי דגל לבנון, והיום בבוקר יצאה טיסה עמוסה בציוד רפואי ממצרים לביירות. ירדן הציעה עזרה רפואית, וגם קטאר, עיראק וסעודיה.

אבו מאזן, נשיא הרשות הפלסטינית חסרת הכל, הסתפק בהבעת סולידריות ותנחומים לעם הלבנוני. אך הפלסטינים בישראל מנסים לעשות יותר מזה.

ההרס בביירות אחרי הפיצוץ, ב-4 באוגוסט 2020

ההרס בנמל ביירות אחרי הפיצוץ, ב-4 באוגוסט 2020

מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ביירות נמצאת בלב שלנו. ועדת המעקב העליונה עומדת לצד העם הלבנוני באסון שפקד אותו. כואב לנו מאוד מה שקרה בלבנון הפצועה, שתמיד חיבקה את העם הפלסטיני. אנחנו מנחמים את אחינו הלבנונים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. זו חובתנו לסייע ככל שביכולתנו".

במקביל, פתח ברכה במגעים עם פוליטיקאים לבנונים ועם שגריר פלסטין בלבנון, אשרף דבור, בניסיון להוציא משלחת סיוע רפואי של פלסטינים מישראל. בהודעת ועדת המעקב נכתב כי "אנו מוכנים לשלוח צוותים רפואיים, עשרות רופאים מוכנים לצאת לסייע בתחומי התמחותם השונים".

ברכה אמר ל"שיחה מקומית" כי "זה עניין מסובך. צריך הסכמה של שתי הממשלות, לבנון וישראל. הסיכוי שהמשלחת תצא הוא 50%".

בתוך כך הוציאה התנועה האסלאמית הדרומית קריאה לגיוס תרומות ל"אחים בלבנון", תחת הכותרת "ביירות זועקת לעזרה".

מאות אנשים החליפו את תמונות הפרופיל שלהם לדגל לבנון ברשתות החברתיות כאקט של סולידריות. הפלסטינים בישראל ובשטחים עסקו כמעט רק באסון בביירות, כשהם משתפים תמונות ומצטטים משיריו של מחמוד דרוויש על העיר ומשירה של הזמרת הלבנונית הידועה פיירוז – "לביירות מהלב שלי שלום".

היו אפילו מי שהספיקו כבר לקעקע את גופם בעץ הארז, סמלה של לבנון. אחרים ציינו שהמרחק בין חיפה לביירות הוא לא גדול, כך שאם הגבולות היו פתוחים היינו יכולים למהר להגיש סיוע.

גם אנשי הדת התגייסו להבעת סולידריות עם הלבנונים. במסגד אלאקצא, אבו חדיפה אלבסטאמי התפלל ושר לביירות שיר מפורסם של פיירוז, והכנסיות פתחו בתפילות לזכרם של ההרוגים ולשלומם של הפצועים והנעדרים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf