newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קריאה לנשיאות העברית: להגן על המרצים מפני מסע שיסוי

עשרות מרצות ומרצים חתמו על מכתב תמיכה בד"ר קרולה הילפריך שנשלח לנשיא האוניברסיטה העברית. השיחה שלה עם הסטודנטית החיילת הוצגה באופן מסולף, נכתב שם, ההנהלה צריכה להילחם בבריונות נגד המרצים

מאת:

עשרות מרצות ומרצים חתמו על מכתב תמיכה בד"ר קרולה הילפריך שנשלח אתמול לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן. המכתב מוחה את האופן המסולף שבו הוצגה התקרית עם הסטודנטית החיילת בתקשורת וקורא להנהגת האוניברסיטה לרדת לחקר האמת ולהגן על המרצות והמרצים.

הנה נוסח המכתב:

"כמרצות וכמרצים באוניברסיטה העברית, אנו מבקשים להביע את תמיכתנו המלאה בעמיתתנו ד״ר קרולה הילפריך, מרצה בכירה בחוג לספרות כללית והשוואתית ובתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה.

"ביום שלישי, 1 בינואר, פורסם בתאגיד השידור ״כאן״ פרסום ממנו השתמע כאילו ד״ר הילפריך צעקה על חיילת משום שהגיעה לשיעור כשהיא לבושה במדי צבא. מאוחר יותר פורסמה באתר ynet הטענה כאילו המרצה ניגשה לחיילת בתום השיעור, נזפה בה והשפילה אותה בעקבות ויכוח שהתנהל בשיעור. בתגובה של תנועת ״אם תרצו״ שצוטטה בכתבה נטען כי הופנתה אלימות כלפי הסטודנטית ״אך ורק משום שלבשה את מדי צה״ל״.

הנהגת האוניברסיטה צריכה לגלות אומץ ומנהיגות. מבט כללי על האוניברסיטה העברית (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

הנהגת האוניברסיטה צריכה לגלות אומץ ומנהיגות. מבט כללי על האוניברסיטה העברית (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

"הדיווח התקשורתי היה מוטה ומוטעה, והטענות שפורסמו לא היו נכונות. כפי שעולה מעדויות שהתפרסמו מאז, לא התנהל ויכוח בשיעור, אלא התנהלו חילופי דברים בין התלמידה במדים לבין תלמידה אחרת לאחר השיעור. המרצה לא ניגשה לתלמידה במדים, אלא התלמידה פנתה למרצה. המרצה לא נזפה בתלמידה ולא השפילה אותה, אלא התייחסה בשיחת מסדרון באופן סביר לסיטואציה מורכבת שהתלמידה העלתה בפניה והסבירה לה שיש עמדות לגיטימיות שונות מזו שלה.

"אנו מבקשים לחזק את ידיה של המרצה ולעמוד לצדה. ההסרטה בחשאי של שיחת המסדרון שלה עם התלמידה הוצאתה מהקשרה, וסילופה היו מעשה מכוער ומגונה. אנו מתקוממים על הניסיונות של בעלי עניין לפגוע במרצה, באוניברסיטה ובסטודנטים, להעליל עלילות שווא, להסית, להשתיק, להלך אימים ולחרחר ריב ומדון בקרב קהילת האוניברסיטה ובחברה בישראל.

"כמרצות וכמרצים באוניברסיטה העברית, אנו מצפים שהנהלתה תגלה אומץ ומנהיגות בתגובתה למתקפה על המרצה שנפגעה ועל ערכי האוניברסיטה. אנו מצפים מרשויות האוניברסיטה לרדת לחקר האמת על התקרית שאירעה לאחר השיעור ועל הגורמים והמניעים שעמדו מאחורי פרסומה המוטה והמוטעה. אנו מצפים מהנהלת האוניברסיטה להתגייס באופן ברור ונחרץ להגנתה של המרצה שנפלה קורבן למסע שיסוי מכוער. אנו מצפים מההנהלה להתגייס להגנה על כלל המרצים, על ציבור הסטודנטים, ועל המרחב האקדמי מפני פעולות בריוניות שמנסות לעשות דה-לגיטימציה למחשבה העצמאית שלנו ולחיים המשותפים של כולנו".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

"המקצועות ההומניים מפגישים את התלמידים עם עולם הרוח האנושית". ספריית האוניברסיטה העברית (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)

מי חוסם את לימודי ההומניסטיקה במערכת החינוך בישראל?

רמת העניין של התלמידים הישראליים במדעי הרוח עומד ביחס הפוך למספר שעות הלימוד המוקדשות להם בבתי הספר, ולחשיבותם. המכשול המרכזי הוא התמקדות מוגזמת בידע הדיסציפלינרי, במקום בחוויית הלימודים עצמה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf