newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מתנחלים תוקפים חקלאים על אדמתם במכות ואבנים

עשר שנים מנסים חקלאים מהכפר א-שויוח' להגיע לאדמות שלהם, וכל פעם מותקפים על ידי מתנחלים. כשהגיעו לשם בשבת מלווים בפעילים ישראלים הותקפו שוב. החיילים במקום חצצו, ובסוף איפשרו את העבודה

מאת:

אתמול (שבת) הגיעה קבוצה קטנה של חקלאים מהכפר א-שויוח' שבאזור חברון, מלווים בפעילי ארגון "תעאיוש", לעבד חלקת אדמה בבעלות החקלאים ליד ההתנחלויות פני קדם ואספר (הידועה גם כמיצד).

כפי שניתן לראות בסרטון שצילמו הפעילים, החקלאים הותקפו במכות ואבנים על ידי מתנחלים, כשקבוצת חיילים עומדת בתווך, מנסה לרסן את ההתקפות, אך נמנעת מלעצור את התוקפים. מיותר לציין שלמרות שהמתנחלים זורקים אבנים, אף חייל לא חושב לירות בהם (וטוב שכך).

"מדובר באדמה שנמנע מהחקלאים להגיע אליה בערך עשר שנים", אומר דני קורנברג, פעיל תעאיוש שהיה במקום. "הם אומרים שכל פעם שהגיעו מתנחלים היו תוקפים אותם, או קוראים לחיילים שמעכבים אותם שעות. בעלי הקרקע קיבלו ליווי משפטי בנוגע לחלקות האלה, שהוכיח שהקרקע בבירור שייכת להם, וזו הפעם הראשונה שאנחנו באים איתם למקום – ואני מקווה שלא האחרונה".

בסרטון (הערוך) רואים את החיילים יורדים אל הוואדי ומבקשים תעודות זהות מהנוכחים. כעבור כמה זמן מגיעים המתנחלים, שלא מחכים לרגע לפני שהם מתחילים לזרוק אבנים לעבר החקלאים, ואחר כך גם לתקוף אותם ואת הפעילים והצלמים באגרופים ובדחיפות.

כל משך הזמן הזה מקללים המתנחלים בגזענות ("יא ערבי מגעיל, אין לך זכות פה") ותובעים מהחיילים להרחיק את הפלסטינים בעלי הקרקע. החיילים, כאמור, מנסים רק להפריד כוחות, אבל מסרבים לבקשות הפעילים לעכב את התוקפים.

בסופו של דבר קיבלו החיילים בקשר אישור שמותר לחקלאים לעבד את אדמתם, והמתנחלים עזבו. יום העבודה הראשון בשטח מזה כעשור עבר בהצלחה. השאלה היא מה יקרה בפעם הבאה.

כפי שמציין אחד הפעילים בסרטון, וכפי שעולה מדוחות של "שלום עכשיו", המאחז פני קדם שממנו מגיעים התוקפים יושב בחלקו על אדמה פרטית של פלסטינים.

> צפו: המשטרה מרססת בית ספר ובתים במזרח ירושלים בנוזל מצחין כענישה

אזור התקרית מסומן באדום, בין ההתנחלויות (מפת בצלם)

אזור התקרית מסומן באדום, בין ההתנחלויות (מפת בצלם)

 > במקום בתים, בעזה מאלתרים קרוואנים ומחנות פליטים חדשים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf