newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שוב המשטרה נגד שוברים שתיקה: מנסה להגביל אירוע של התנועה בת"א

קצינים בכירים התייצבו בבר קיימא כדי להטיל מגבלות על היקף המשתתפים בהרצאה של התנועה. העילה הרשמית היא רישוי עסקים, אך בבר מציינים שזה האירוע הראשון מבין מאות שהיו במקום שמשך שוטרים. שוברים שתיקה: המשטרה נכנעת לאלימות הימין

מאת:

בפעם השנייה בשבוע האחרון מערימה משטרת ישראל קשיים על קיום הרצאה של "שוברים שתיקה" במוסד פרטי. בעלי המוסדות ואנשי שוברים שתיקה טוענים שהמשטרה משרתת בפועל מדיניות של הימין להשתקת המסרים של התנועה.

היום בבוקר (ראשון) הגיעו שלושה קצינים של משטרת תל אביב, בהם מפקד תחנה אחד, אל הבר-קיימא, בר-מסעדה טבעוני ברחוב המשביר, והציגו למפעילי המקום שאלות שונות לקראת הרצאה ודיון עם שוברים שתיקה שצפויים להתקיים שם מחר. הקצינים התייחסו לכך שבדף האירוע בפייסבוק סימנו כ-70 אנשים שהם מתכוונים להגיע, בעוד שרשיון העסק של המקום מתיר קיבולת מקסימלית של 38 אנשים.

"אנחנו פועלים כבר שלוש וחצי שנים, כשבכל שבוע יש פה שלושה עד חמישה אירועים, ברובם יש 'אטנדינג' הרבה יותר גדול ממה שמותר והרוב לא מגיעים. פעם אחת היו אפילו אלף אנשים שסימנו הגעה. אף על פי כן, זו הפעם הראשונה בכל השנים האלה שמגיעים לכאן שוטרים כדי לדבר איתנו על רישוי עסקים", אומר אהרון פורת, אחד ממפעילי הבר-קיימא, וחבר הקואופרטיב של בעלי המקום. מתגובת המשטרה (להלן) עולה כי מישהו דיווח למשטרה על האירוע המתוכנן.

"הקצינים אמרו שהם רק דואגים לבטיחות המשתתפים, וכשאמרנו שזה נשמע כמו עניין פוליטי הם הכחישו. אז הם התחילו להכנס לכל מיני סוגיות קטנות של רישיון העסק, כמו זה ששם מנהל המסעדה לא מעודכן או שהחצר משמשת כפינת עישון וזה לא בסדר. הם גם אמרו שאנחנו אחראים למה שקורה מחוץ למקום, ברחוב, אם אנחנו לא נותנים לאנשים להכנס ויש שם בעיות".

> המשטרה הוציאה צו מניעה נגד הרצאה של שוברים שתיקה בפאב בבאר שבע

מסעדת הבר קיימא

כאן יתקיים האירוע של שוברים שתיקה, אם המשטרה לא תמנע זאת. מסעדת הבר קיימא

אחרי דין ודברים ובהתייעצות עם שוברים שתיקה הסכימו אנשי הבר-קיימא והשוטרים שהכניסה תותנה בהרשמה מראש, שתוגבל למספר הקיבולת המקסימלי. מאוחר יותר אף התקשרו שוטרים נוספים למקום לוודא שהצעד הזה אכן ננקט.

"זה מסריח מרדיפה פוליטית", אומר פורת. "אי אפשר להתעלם מזה שבבאר שבע קרה אותו הדבר. צריך להגיד גם שזה ממש מאיים. בתור בעל עסק אתה רוצה להיות בסדר עם כל הרשויות, כי אתה יודע כמה קל לפגוע בך בצד המנהלי והבירוקרטי. במצב כזה אף אחד לא ירצה לארח את שוברים שתיקה, גם אם הוא מזדהה עם המסרים, כי יחפשו אותו על קטנות".

כפי שדיווחנו כאן, ביום שלישי שעבר פנתה משטרת באר שבע לבית המשפט בעיר, במעמד צד אחד, והוציא צו מניעה לקיום הרצאה של שוברים שתיקה בפאב "עשן הזמן". הצעד הגיע אחרי קמפיין של פעילי ימין נגד קיום האירוע, שכלל גם איומים על הבעלים. בפנייתה לבית המשפט שיקרה המשטרה כשטענה שהיא פונה ברגע האחרון ובמעמד צד אחד כי נודע לה על האירוע ברגע האחרון – וזאת על אף שעצרה חשוד באיומים כלפי בעל המקום על רקע האירוע מספר ימים קודם לכן.

עכשיו חוששים בבר קיימא שמחר המשטרה תנקוט בצעד דומה גם בתל אביב, וגם אם לא תעשה כן – מרגישים שמדובר בצעד שנועד לשדר מסר ביחס לאירועים מהסוג הזה.

"לצערי זה המצב שאנחנו חיים בו היום", אומר יהודה שאול משוברים שתיקה. "גורמי אכיפת החוק, ברוח המפקד של ממשלת ביבי-בנט-שקד, נכנעים לאלימת הימין. זה קורה בחברון, כששוטרים וחיילים מגינים על מתנחלים שפולשים לבית של פלסטינים, וזה קורה בבאר שבע ובתל אביב כשהמשטרה נכנעת לאיומים של הימין ומנסה למנוע הרצאות ושיח על מה שקורה בשטחים".

ממשטרת תל אביב נמסר בתגובה:

קצין משטרה ביקר במקום וזאת לאחר שהובא לידיעתנו כי לאירוע המתוכנן במקום אישרו הגעה מספר גבוה בהרבה של משתתפים מעבר למותר על פי המוגדר ברשיון העסק. כדי למנוע פגיעה בשלום הציבור והסדר הציבורי במקום הונחו הבעלים לוודא עמידה בתנאי הרישיון.

(גילוי נאות: לפני כארבע שנים, כשרק נפתח הבר קיימא, קניתי מניית חבר בקואופרטיב שמפעיל אותו. מאז לא הייתי מעורב כלל במקום ואין לי שום קשר למפעיליו, אבל על הנייר אני עדיין חבר).

> מתנחלים בחברון השתלטו על שטח של מרכז פלסטיני לאי אלימות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf