newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מיום חמישי: שביתה ללא הגבלת זמן של מאות מדריכי חסות הנוער

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאות עובדי חסות הנוער יתחילו ביום חמישי בשביתה ללא הגבלת זמן בניסיון למנוע את פיטוריהם. זאת לאחר שבית הדין לעבודה בתל אביב אישר היום (שלישי) שזכותם של העובדים לשבות, ודחה את נסיונות המדינה לאסור עליהם זאת. משרד הרווחה הודיע שיערער לבית הדין הארצי לעבודה על ההחלטה.

כפי שדווח כאן אתמול, למעלה מ-250 אנשי הצוות שמפעילים את מעונות חסות הנוער ברחבי הארץ, בהם חיים מאות בנות ובני נוער בסיכון, במצבי קיצון ובחלופות מעצר, צפויים להיות מפוטרים בסוף החודש. הפיטורים נובעים מהחלטת משרד הרווחה להעביר את הטיפול במעונות מידי עמותת "ענב", שמפעילה אותם זה יותר מעשרים שנה, לשתי חברות פרטיות. במסגרת המכרז לא דאג משרד הרווחה לכך שהעובדים הוותיקים של המעונות, שאותם מכירים בני הנוער המטופלים, ימשיכו לעבוד במסגרות החדשות, וגם לא דאג להגנה על תנאי ההעסקה שלהם.

בלחץ משרד הרווחה פנתה לאחרונה עמותת ענב לבית הדין לעבודה בניסיון למנוע מהעובדים לשבות, בטענות שהשביתה נגרום נזק לבנות ובני הנוער, תסכן את הציבור במקרה שאלה יברחו מהמעונות, וכן מכיוון שהשביתה היא "פוליטית" ולא תביא לתוצאות ממילא.

> מאבק עובדי חסות הנוער: כל הפרטים

היום דחה הרכב בראשות השופטת קרן כהן בבית הדין לעבודה בתל אביב את כל טענות העמותה ומשרד הרווחה בעניין. בית הדין מצא שעבודתם של העובדים "היא עבודה חשובה מאין כמוה, המסייעת לא רק לבני הנוער החוסים ובני משפחותיהם אלא אף מגינה על שלום הציבור כולו", אבל עדיין החליט שחירות השביתה חשובה לא פחות, ושבני הנוער לא יופקרו לגמרי – מכיוון שבמעונות נמצאים גם עובדי מדינה, שאינם בשביתה. עוד החליט בית הדין שהשביתה לא תתחיל לפני יום חמישי בבוקר, כדי לאפשר לצדדים להיערך, שבכל מעון ישהה מדריך אחד בלילה, ושהעובדים יקימו ועדת חריגים – כפי שהתחייבו – כדי למנוע פגיעה מיותרת בחוסים.

מוועד עובדי חסות הנוער, המאוגד בכוח לעובדים, נמסר שהשביתה ללא הגבלת זמן אכן תתחיל ביום חמישי, כצעד אחרון בניסיון להציל את מקומות העבודה של למעלה מ-250 מדריכים. משרד הרווחה הודיע מנגד כי יערער על ההחלטה, וששביתה במעונות "הינה סכנת נפשות אמיתית. מדובר במאות קטינים שמהווים איום לציבור ולעצמם". המשרד גם אומר שהשביתה מוכיחה שהעמותה והעובדים לא מעוניינים בטובת בני הנוער.

עם זאת, כשניסיתי לברר עם המשרד מדוע, בשם טובת בנות ובני הנוער החוסים, הוא לא דאג לרצף טיפולי ולהמשך העסקה של המדריכים אחרי סוף החודש – לא קיבלתי כל תגובה לשאלה.

> ילדה אחת עם שיער בהיר מטלטלת את הפטריארכיה

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf