newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילי דיור ציבורי בכנס של יאיר לפיד: לקחת כסף מחד הוריות ונתת לשרים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

היום (רביעי) בשעות הצהריים הפריעו פעילי "המעברה" להרצאה שנתן יאיר לפיד באוניברסיטה העברית. הפעילים והפעילות טענו ששר האוצר לשעבר הפלה את השכבות החלשות, ייבש והתנגד לתוכניות לבניית דיור הציבורי בחוק הוותמ״ל (יוזמה לבניית 150 אלף דירות), ולא החזיר את הכסף שנלקח מקופת החברות המשכנות והיה אמור לשמש לקניית דירות חדשות כדי לאכלס את אלפי המשפחות שמחכות בתור לדיור ציבורי.

אתי חן, פעילת המעברה מספרת:

כשלפיד התחיל לדבר צעקנו לו על הדיור הציבורי. הביאו לי את המיקרופון ושאלתי אותו למה היה צריך לקצץ בקצבאות הילדים. הוא ענה לי שהכסף לא הולך לילדים, וההורים משתמשים בו לדברים אחרים. או במילים אחרות שאנחנו לא אחראים ולא יודעים איך להתנהל עם הכסף. הוא טען שהוא העביר 4 מיליון שקל לרווחה. אז אמרתי לו שהרווחה לא ממש עוזרת ושהם טוענים בפני מי שנזקק שוב ושוב שאין להם תקציבים.

נדב אהרוני, סטודנט ופעיל במאבק סוציאליסטי, ביקר את לפיד על הטבות המס בשווי מילירדי שקלים שהעניק לתאגידים. יוני בלבן, פעיל בכח לעובדים שאל על התנגדות מפלגת יש עתיד להעלת שכר המינימום והאשים את השר בליבוי השנאה לחרדים ועניים. כשהצעקות נגדו לא נפסקו אמר לפיד שיש קבוצה של אנשים שכל כמה שבועות מגיעים לכנסים שהוא מעביר ומפריעה לו ושהוא לא ממש מבין למה הם עושים את זה או מה יוצא להם מזה.

אחרי דקות ארוכות של חילופי דברים עובדי אבטחה של האוניברסיטה הוזעקו למקום כדי להשקיט את הפעילים. סטודנטים שהיו בכנס הביעו אי נחת מההפרעה להרצאה וטענו שהם באו להקשיב ללפיד. כשפעילי המעברה יצאו מהאולם לאחר שלפיד המשיך להתעלם משאלותיהם, רבים מהסטודנטים באולם מחאו כפיים.

כתב: מיכאל סולסברי כורך, פעיל "המעברה". צילם: פאיז אבו רמלה / אקטיבסטילס

> הרצוג, אם אין אופוזיציה ואין קואליציה – למה אתה רץ?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf