newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סקרנים לדעת מה יקרה הערב סביב כנס התמיכה בביבי? בואו אני אספר לכם

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אחרי ההתייצבות בהפגנת הנגד בפתח-תקווה, התמיכה בנתניהו בקרב פעילים בליכוד עולה שלב: הערב ייערך בגני התערוכה בתל-אביב כנס תמיכה מתוקשר בראש הממשלה. האירוע שהתחיל כיוזמה שולית הולך וצובר תאוצה בימים האחרונים, ורשימה של חברי ליכוד, ביניהם גם חברי כנסת ושרים, אישרו את השתתפותם.

אני יודע שחלקכם סקרן מאוד לדעת מה יקרה הערב. אז כשירות לציבור, הנה אני אגיד לכם מה שהולך לקרות הערב, צעד אחרי צעד:

א. הטלוויזיות יתמלאו בתמונות של מזרחים מכנס התמיכה בביבי (יהיו מלא אשכנזים באולם, אבל בטלוויזיה פחות, תאמינו לי).

ב. בראש של לא מעט אנשים, לא רק אשכנזים ולא רק מהשמאל, יעברו מחשבות שכוללות דימויים מתחום הזיאולוגיה, בעיקר של פרימיטם אני מניח; השורש ט.מ.ט.מ; המילה "אספסוף", ועוד.

ג. חלק מאותם אנשים, וכאן כבר כן תהיה הטייה לטובת אשכנזים מהשמאל למרבה הצער, יניחו משום מה שהמחשבות האלה שלהם מעניינות וחשובות ויחליטו לפרסם אותם בפייסבוק או להגיד אותם באיזה אולם טלוויזיה.

ד. אותם אנשים יהפכו תוך שנייה להיות נציגי השמאל עלי אדמות, יותקפו בהתאם, ושמאלנים אחרים ירצו וידרשו לגנות אותם בהתאם.

ה. אני אהיה מתוסכל ואשנא את כולם.

עכשיו, אני שנא להיות מתוסכל, וקשה לי לשנוא את כולם. יש בליבי מקום מוגבל לשנאה ששמור לכל מיני חלאות, אז ימים כאלה עושים רע ללב. כמובן שהפתרון יהיה שאנשים יפסיקו לחשוב מחשבות מטומטמות וגזעניות, או לפחות יפסיקו לכתוב אותם, או לפחות שיפסיקו לקרוא אותם, אבל נתחיל עם ההתחלה. כשירות לציבור, כך תמנעו מלחשוב מחשבות גזעניות הערב:

א. תזכרו שכל מה שאתם רואים הוא ערוך ומגמתי.

ב. תקשיבו למה שאנשים אומרים, גם אם הכל נשמע לכם כמו "הו הו הו היידה ביבי".

ג. והכי חשוב – תזכרו טוב טוב מה הסיפור שעליו מדובר. אם למישהו עוד היה נדמה שבגלל איזה 1,000 ליכודניקים שיבואו הערב ביבי ראש ממשלה, הרי שבאו חוקרי משטרת ישראל וסיפרו לנו את הסיפור האמיתי: שהתמיכה החשובה באמת מגיעה ממילצ'ן, שומרון, מוזס, הרו, אדלסון.

ראשי ממשלה בישראל נבחרים לא בזכות תמיכה בפריפריה אלא בזכות תמיכה, גדולה ומרופדת היטב, מבעלי הון ומקורבים. רוצים לפרסם סטטוסים? תכתבו עליהם, כי זו המציאות. זה לא יעזור, אבל לפחות לא יזיק.

ולמי שמתקשה להתאפק, הנה קדימון קצר לנאום מנהיג האומה:

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf