newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ניצחון גדול למועמד הסוציאליסט להנהגת מפלגת הלייבור בבריטניה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מפלגת הלייבור הבריטית שוברת שמאלה: ג'רמי קורבין, שמגדיר את עצמו סוציאליסט דמוקרטי, ניצח בפער גדול בבחירות לראשות המפלגה שהתקיימו היום, ויהיה מועמדה של המפלגה לראשות הממשלה.

קורבין, פוליטיקאי ותיק מהספסלים האחוריים של הלייבור, מביא עמו אג'נדה של חזרה למקורות מפלגת הלייבור במחויבות לארגוני עובדים ולשוויון, וזאת אחרי שנים ארוכות שהמפלגה מדשדשת בדרך ה"ניו לייבור" של טוני בלייר. בבחירות שהתקיימו היום הוא זכה ב-59.5 אחוז מהקולות, כשהמקום השני בין המועמדים הגיע רק ל-19 אחוז, וכך נחסך הצורך בסיבוב שני לבחירת מנהיג המפלגה.

"בתקופה האחרונה גדלנו בצורה משמעותית, בגלל השאיפות של כל כך הרבה אנשים לבריטניה אחרת, בריטניה טובה יותר, בריטניה שוויונית יותר, בריטניה הגונה יותר", אמר ג'רמי קורבין בנאום הנצחון שלו. "נמאס להם מחוסר שוויון, מאי-צדק ומהעוני המיותר. כל הנושאים האלה דוחפים אנשים לרוח של תקווה ואופטימיות".

קורבין גם אמר שהמפלגה תחת הנהגתו תעבור רפורמה דמוקרטית ומשתפת יותר, והתחייב שהפעולה הראשונה שיעשה כמנהיג עוד היום תהיה להשתתף בהפגנת למען זכויות פליטים בבריטניה.

בארץ ידוע קורבין בעיקר כמתנגד בולט למשטר הצבאי בגדה המערבית ולמצור ולמתקפות על עזה, וכמי שאף הביע בעבר הזדהות עם חמאס וחיזבאלה.

את הצלחתו האדירה של קורבין אפשר לקרוא על רקע התעוררות המחודשת של השמאל הסוציאליסטי באירופה, נוכח הניצחונות של סיריזה ביוון ושל המפלגות הקשורות לפודמוס בבחירות המקומיות בספרד, לקראת מה שצפוי להיות הישג גדול לפודמוס עצמה בבחירות הכלליות. גם בארצות הברית מצליח המועמד השמאלי ברני סנדרס, שמתמודד על תפקיד מועמד המפלגה הדמוקרטית נשיאות, להגיע להישגים ניכרים עם אג'נדה סוציאל-דמוקרטית חריגה בנוף הפוליטי האמריקאי.

> פליטים באירופה: "ברגע האחרון תפסתי את הילד לפני שנעלם בים"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf