newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו בנציגת הצלב האדום מעזה: לא רק החשמל, גם תשתיות המים ברצועה בקריסה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אם אתם בסדר עם אנגלית בלי תרגום, בבקשה, קחו 4 דקות והקשיבו לשיחת הסקייפ המצמררת הזו עם שרה בדיעי, מהנדסת מים ותברואה מהוועד הבינלאומי של הצלב האדום, המספרת מעזה מה המשמעות בפועל של הפגיעה הישירה (והמכוונת) בתחנת הכוח של עזה, ומה נדרש עכשיו כדי להוציא אוכלוסיה גדולה מאד ממעגל הסכנה.

אני מציין כאן רק מספר דוגמאות שעולות מהדברים של אשת הצלב האדום:

ל-60 אחוזים מאוכלוסיית הרצועה אין בכלל חשמל, וזה כולל את מיליון בני האדם תושבי העיר עזה, העיר הגדולה ברצועה.

40 האחוזים הנוספים של אוכלוסיית הרצועה מקבלים חשמל למשך שעתיים פעם ביומיים.

הרבה ממי השתיה ברצועה נדחפים מהבארות אל האנשים הזקוקים להם באמצעות משאבות חשמליות. במקומות בהם אין חשמל אין גם מים. יכולים לדמיין את הקיץ הלוהט בלי מי שתייה?

בתי החולים זקוקים לחשמל. אזרחים לא יכולים להטעין טלפונים המשמשים אותם לאזעקת עזרה או חילוץ כשהם במצוקה וזקוקים לסיוע. הכל בסכנה עכשיו. 1.8 מליון בני אדם בענישה קולקטיבית אחת גדולה.

תחנת הכוח שהופצצה מספקת כ-30% מהחשמל הדרוש לעזה.חלק אחר מגיע ממצרים ומקוי מתח גבוה מישראל. אך גם קוי החשמל האלו ניזוקו אף הם [בשבועת האחרונים]. מתוך עשרה קוים המגיעים מישראל אחד בלבד פעיל עכשיו.

מתוך הדברים של שרה בדיעי: "ליווינו צוותים מקומיים שיצאו לתקן קווים שנפגעו על מנת להבטיח את שלומם. תיקון קו אחד כזה לוקח שבוע עבודה. לפני יומיים הייתי כל כך נרגשת מכך שהצלחנו להחזיר שלושה קווים כאלה לעבודה שהיו אמורים לשרת אוכלוסיה של קרוב ל-800 אלף נפש. ואתמול היה כל כך מאכזב לגלות שהקווים הללו נהרסו שוב ושבנוסף, תחנת הכוח נפגעה אף היא ואספקת החשמל צנחה וכעת עלינו לתקן שוב הכל, דבר הכרוך בסיכון חיי הצוותים בכל יציאה כזו שלנו לשטח עכשיו. תשתיות מהסוג הזה חייבות להיות מוגנות מפני התקפות. הן אינן צד בסכסוך, הן צורך חיוני לאוכלוסיה האזרחית".

תקשיבו טוב טוב למה שהיא אומרת בסרטון הזה. היא מציינת בו עובדות יבשות. בלי פרשנות. אני אקח את זה עוד צעד ואגיד שזה רק אחד מפשעי המלחמה שישראל מבצעת עכשיו, לכאורה, בעזה.

אם שאלתם, הועד הבינלאומי של הצלב האדום הוא ארגון בינלאומי נייטרלי ועצמאי שמטרתו הגנה על חייהם ועל כבוד האדם של קורבנות סכסוך מזוין ומצבים אחרים של אלימות, והגשת סיוע הומניטארי לקורבנות אלה. הוא פועל על פי עקרונות המשפט ההומניטרי הבינלאומי ונחשב ל"מלאך השומר" של אמנות ז'נבה. כאן תוכלו לקרוא עליו עוד.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf