newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ארגון העיתונאים לרמטכ"ל: עצור את האלימות נגד עיתונאים בגדה המערבית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

ארגון העיתונאים בישראל שלח הבוקר (רביעי) מכתב לרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, במחאה על שורה של מקרים מהחודשים האחרונים שבהם חיילים תקפו עיתונאים בגדה המערבית – האחרון שבהם ביום שישי האחרון.

במכתב עליו חתום יו"ר הארגון, יאיר טרצ'יצקי, נכתב בין היתר כי חיילים שתוקפים עיתונאים לא נענשים כלל, ברוב המקרים, או מקבלים עונשיים מקלים במיוחד.

חוץ מהמקרה האחרון, בו שברו חיילים מצלמות של עיתונאים ואיימו על אחד מהם עם אקדח לפנים, מוזכרים במכתב גם החיילים שזרקו אבנים על צלמי עיתונות בנבי סאלח (מקרה שנחשף לראשונה בשיחה מקומית), ירי כדור גומי בפניו של צלם באזור שכם במאי (שהוביל לנכות שמונעת מהצלם לעבוד עד היום), פיזור עיתונאים עם מכות ורימוני הלם בחודש יוני ועוד.

"לא רק שגילויי אלימות אלו מציגים את ישראל באופן שלילי בעולם, אלא שגם מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיתונות", נכתב. "זאת לא רק פגיעה באותם עיתונאים שסבלו מגילויי האלימות ומנזק לציוד יקר, אלא גם פגיעה קשה בציבור הישראלי ובזכותו לקבל דיווח עיתונאי של המתרחש בשטחים שנמצאים בשליטת צה"ל….

"אנו מצפים כי צה"ל, בראשותך, יפעל למגר את התופעה, ולא רק במילים אלא גם במעשים – החל בפעילות חינוכית לחיילים, שתסביר את חשיבותה של עיתונות חופשית (משימה שבה אנו גם יכולים לסייע), וכלה בענישה שתואמת את חומרת המעשים ומעבירה מסר חד וברור".

לפני כחודשיים יצא הארגון במכתב דומה לשר לביטחון פנים, בעקבות שורה של מקרים שבהם פגעה המשטרה (לרבות מג"ב) בעיתונאים ברחבי הארץ.

כחבר במזכירות ארגון העיתונאים, וכשותף בקמפיין הארגון להגנה על עיתונאים מפני כוחות הביטחון, אני מזמין עיתונאים/ות שנפגעו מאלימות כוחות הביטחון לפנות אלינו בכתובת הזאת: help@itonaim.org.il

> מוטי קירשנבאום, אי של התנגדות לכיבוש ולקושמריזם

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf