newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מבקשי המקלט ב"חולות" עזבו את חדר האוכל במחאה על כך שהמזון אינו ראוי למאכל

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מבקשי המקלט הכלואים במתקן "חולות" שבנגב עזבו במוצאי שבת כולם את חדר האוכל המקום, במחאה על כך שהאלפים המוחזקים במקום שוב קיבלו אוכל מבושל למחצה ובלתי אכיל. בחדר האוכל נותר רק כלוא אחד בעוד השאר ויתרו על הארוחה המוגשת והתכנסו מחוץ לחדר האוכל. בשנה האחרונה התלוננו מבקשי המקלט שוב ושוב על כך שהאוכל המוגש במקום אינו מספיק ואינו ראוי למאכל אדם.

כשנכנסו מבקשי המקלט ב"חולות" לחדר האוכל לארוחת הערב במוצאי שבת האחרון הם נתקלו במראה שלא הופתעו לגלות – שוב, המזון שהוגש להם היה מבושל למחצה ובלתי ניתן לאכילה. התפריט היומי לכל אדם כלל מעט חומוס, טונה, ארבע פרוסות לחם וביצה לא מבושלת אחת. הפעם הם החליטו לעשות מעשה ולצאת במחאה מחדר האוכל ללא שאכלו את ארוחת הערב.

ט.ג.א מספר: "בדרך כלל ארוחת הערב כוללת לחם, חומוס, ביצה ואורז. פעם בשבוע אנחנו מקבלים טונה במקום אורז. ברוב הפעמים הביצה והאורז לא מבושלים. אין אף אחד בחדר האוכל שבפניו אפשר להתלונן. הפעם, כשראינו ששוב קיבלנו ביצה לא מבושלת החלטנו להתלונן בפני השומרים שנמצאים שם, הם אמרו לנו שזו לא בעיה שלהם. זו התשובה שאנחנו מקבלים בדרך כלל אז החלטנו כולנו לצאת מחדר האוכל במחאה על איכות המזון. רק בן אדם אחד נשאר ואכל את ארוחת הערב".

> עבר כבר עשור מאז שהגעתי לישראל, ואני עדיין מחפש מקלט

הסועד היחיד שנשאר לארוחת הערב, לאחר שכל האחרים עזבו כמחאה על איכות המזון. מתקן חולות. (ט.ג.א)

הסועד היחיד שנשאר לארוחת הערב, לאחר שכל האחרים עזבו כמחאה על איכות המזון. מתקן חולות. (ט.ג.א)

על פי דו"ח שפרסם "המוקד לפליטים ומהגרים" בקיץ האחרון המזון שמוגש לכלואים אינו מספיק על מנת לענות על צרכיהם התזונתיים הבסיסים. "כשמתקן חולות נכשל באספקת חלופות מזון מתאימות ולכלואים לא ניתנים מספיק מזומנים לרכישת מזון מחוץ לחולות, נוצרת בעיה של חוסר ביטחון תזונתי", נכתב. על פי הדו"ח, שלוש הארוחות המוגשות בחולות מדי יום כוללת בעיקר פחמימות ריקות, כגון לחם אחיד ואורז לבן. המקור היחיד לפרוטאין במרבית הימים הוא ביצה קשה אחת וקופסת גבינה קטנה. "המזון המוגש בחולות אינו מספיק על מנת לענות על צרכים תזונתיים בסיסיים", כתבה בדו״ח מייגן כהן, המתמחה בתזונה ציבורית.

בתגובה לפניתנו מכחישים (שוב) בשב"ס כי יש בעיה עם המזון במתקן "חולות" שבאחריותו: " "אין ולא היתה בעיה של כמות או איכות מזון בחולות. בעיות נקודתיות, כפי שסביר שיקרו גם במקומות אחרים, מטופלות באופן מיידי וללא שאף אחד מהשוהים המעוניין בכך  יישאר ללא אוכל".

> מבט מבפנים על ניסיון כושל של מבקש מקלט לקבל הכרה כפליט

פליטים עומדים מחוץ לחדר האוכל לאחר שיצאו במחאה ללא שאכלו את ארוחת הערב. (ט.ג.א)

פליטים עומדים מחוץ לחדר האוכל לאחר שיצאו במחאה ללא שאכלו את ארוחת הערב. (ט.ג.א)

הפוסט נכתב בשיתוף עם קבוצת "חדשות מחולות"- מבקשי מקלט הכלואים בחולות אשר משתתפים בקורס צילום שנערך בשיתוף "סטודנטים בבן גוריון למען פליטים" והונחה על ידי צלמי אקטיבסטילס אורן זיו וקרן מנור.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf