newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

דונלד טראמפ חושף את סודות מערכת הבחירות האמריקאית

מאת:
השאירו תגובה
א א א

אתמול (שישי) לפנות בוקר (שעון ישראל) התקיים העימות הראשון בין המועמדים לרוץ לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. מבין שלל המועמדים בלט דונלד טראמפ, שכרגע מוביל בכל הסקרים על המועמדות.

טראמפ הוא כוכב תכניות ראליטי ומיליארדר שצבר את הונו מהשקעות נדל"ן. הוא גם גזען, סקסיסט, והואשם על ידי אשתו לשעבר בתקיפה מינית, ובנאום שבו הודיע על התמודדותו במרוץ לנשיאות האשים מהגרים מקסיקנים בהברחה של סמים ובאונס. בגלל ההון שצבר, טראמפ אינו מחויב לתורמים בעלי הון (אחרים) או לאסטרטגיה הכללית של המפלגה הרפובליקנית. הוא יכול להגיד ולעשות ככל שעולה על רוחו, כולל להצהיר כי אם לא יזכה במועמדות הוא ירוץ כמועמד עצמאי לנשיאות (ויסכן בכך את המועמד הרפובליקני, כשהקולות יחולקו בין שתי המועמדים).

אני חייב להודות שבאופן אישי ההתנהלות של דונלד טראמפ מהפנטת. מעבר לאפקט ההקאה שהוא מעורר, הוא מבטא בצורה חופשית וציבורית את מה שפוליטיקאים אחרים חושבים ואומרים רק בסתר.

ואכן, בעימות בין המועמדים טראמפ הבריק עם אמירה שחשפה את המנגנון שמאחורי תהליך הבחירות (מה שמרקס הגדיר כ"הדיקטטורה של הבורגנים"). טראמפ נשאל מדוע תרם בעבר למועמדים מהמפלגה הדמוקרטית, כולל המועמדת מטעמם לנשיאות הילרי קלינטון, והתבקש להתייחס לאמירה שלו בהקשר זה, ש"ברגע שאתה תורם להם הם עושים כל מה שאתה רוצה". בתגובה אמר טראמפ שהאמירה נכונה, והוסיף שהוא גם תרם בעבר לרוב המועמדים שנמצאו עמו על במת העימות. "כשהם מתקשרים לבקש כסף אני נותן להם. ואז שנתיים שלוש אחרי, כשאני מבקש מהם דברים, הם שם בשבילי. זוהי מערכת שבורה".

אני לא חושב שאי פעם עלה מועמד מפלגה לבמה ציבורית עם הצהרה יותר אמיתית וכנה שחושפת את תהליך הבחירות. תהליך שבו פוליטיקאים זורקים הבטחות ריקות לציבור הבוחרים, אך באותו זמן עסוקים בגיוס כמה שיותר תרומות מבעלי הון. תרומות שהופכות אותם לדה פקטו נציגים של אותם בעלי הון ולא של הציבור.

> "מצביעים שחורים בארה"ב זועמים על ההנהגה הישראלית"

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf