newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

משה יעלון בהפגנה בירושלים: השחיתות מסוכנת מדאע"ש ומחזבאללה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

במקביל להפגנת האלפים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, כחמש מאות איש השתתפו הערב, מוצ"ש, בהפגנת הימין נגד השחיתות שהתקיימה בכיכר ציון בירושלים.

יועז הנדל, לשעבר ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה נתניהו ואחד ממארגני הערב אמר בפתח ההפגנה: "אני כאן היום לא נגד נתניהו, אני כאן למען מדינת ישראל. אני פה כי ככה חינכו אותי. אני פה כי אי אפשר לחיות עם ההפרד ומשול".

בין הדוברים היה גם שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, שהדגיש בדבריו את חשיבות הדוגמה האישית: "דוגמה אישית היא תנאי לאמון בהנהגה. כשהוא מתערער, החוסן הלאומי מתערער. שאלו אותי מה מדיר שינה מעיני וציפו שאגיד ההפצצה האיראנית. עניתי השחיתות. השחיתות גורמת להפניית משאבים למקומות לא ראויים על חשבון חולים ונכים, על חשבון צרכים לאומיים, גורמת לתחושת אי צדק ולאובדן אמון של האזרח במוסדות המדינה. זאת סכנה גדולה מהאיום האיראני, חזבאללה או דאעש".

עוד אמר יעלון: "משרתי הציבור מותקפים, ובראשם בימים אלה השוטרים שצריכים לבצע את עבודתם ללא מורא וללא התערבות פוליטית. בית המשפט מותקף, עצמאותו מאויימת על ידי פוליטיקאים. תקשורת שצריכה לשמור על עצמאותה מותקפת ומאויימת. שלטון החוק אינו עניין של ימין ושמאל. מנהיגות שנותנת דוגמה אישית אינה עניין של ימין ושמאל. שחיתות היא לא גזירת גורל, שחיתות היא מחלה. מחלה שחייבים להתרפא ממנה על ידי מינוי אנשים נקיי כפיים וישרי דרך".

> בדרך לעירייה? "הפרלמנט האזרחי" שהקימו פעילים משכונות בת"א בחר הנהגה

"מושחתים נמאסתם" – הפגנת הימין נגד השחיתות בכיכר ציון (צילום: ג'וש לייפר)

הרב שרלו, ממקימי ארגון 'צוהר', התייחס בפתח דבריו לחשיבותה של ירושלים וביקר את עמדת הקהילה הבינלאומית שדחתה את ההכרה בעיר כבירתה של מדינת ישראל. "התשתית הערכית המוסרית של החיים בירושלים הם אלה שיבנו אותה והם אלה שבעבר הביאו לחורבנה. אנחנו התאספנו פה להיות בעד ירושלים, בעד מנהיגות ראויה, בעד הערכים המשותפים לכל החברה הישראלית: ההתיישבות, הציונות. בלי שתהיה להם תשתית ערכית מוסרית ולא מפלגת, לא נזכה להתיישב ולהיות בארץ הזו".

אחד הדוברים המפתיעים בהפגנה היה הרב החרדי נטע כץ: "אני אדם חרדי, גר פה בירושלים. תחושת המיאוס שאנחנו חשים מהמהלכים האחרונים של השלטון ומהרמיסה של שלטון החוק והממלכתיות מפחידה אותנו. שומרי הסף חשובים לכולנו. אני שמח להיות פה הערב ולקרוא יחד עם כולם – אל תפגעו בשומרי הסף, תשמרו על המדינה הזו, היא יקרה לכולנו".

הדוברת האחרונה, מירי שלם, פעילה מבית שמש, דיברה על השחיתות בהקשר של הפערים החברתיים: "אני שמחה לראות את כל מי שיצא מהבית ואומר שלשמאל אין מונופול על נקיון כפיים. כל ההפגנות שמתפשטות כאש בשדה קוצים מראות שלאנשים נמאס לשבת ליד המקלדת. חבל לי שכל כך הרבה אנשים תקפו את ההפגנה הערב בטענה שזה יפיל את הימין. חבל שיש אנשים שעיוורים לכל הפערים ולריבוד החברתי שמזכיר את הקסטות בהודו. אפשר להיות ימני, ציוני, לאומי שסדר היום החברתי נמצא על האג'נדה שלו".

לאורך הערב קראו המפגינים "לא שמאל לא ימין רק ישר אנו הולכים", "מושחתים נמאסתם", "הימין נכנס שותף להגנת שומרי הסף", "בלי ממלכתיות אין מדינה". ההפגנה הסתיימה, כצפוי, בשירת 'התקווה'.

> תיוג המחאה נגד שלטון הימין כמאבק בשחיתות יהיה טעות פטאלית

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf