newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: שוטר מג"ב תוקף עיתונאים וחובשים בגז פלפל

שוטרי מג"ב תקפו את אנשי הסהר האדום שהגיעו לסייע לפלסטיני שנדרס על ידי גי'פ משטרתי. למרות שהיו מסומנים בבירור כחובשים ועיתונאים, השוטרים הרחיקו אותם ותקפו אותם. במשטרה בודקים את המקרה

מאת:

כותבת: ליסה גולדמן

שוטר מג"ב תקף ביום שישי האחרון עיתונאים ואנשי צוות רפואי בצומת בית אל ליד רמאללה בזמן עימותים עם פלסטינים. צלם העיתונות הפלסטיני, פאדי ערורי, שהיה במקום בזמן המקרה (ראו תמונות וסרטונים להלן), מספר שברגע התקיפה היו אנשי התקשורת והחובשים קרובים לשוטרי מג"ב ועמדו במרחק רב מאוד מהמפגינים.

"השוטר רדף אחרי צלמים, אפילו נאבק עם כמה מאיתנו, והסיר לכמה מהעיתונאים את מסכת הגז שהגנה עליהם כדי לרסס להם גז פלפל לתוך הפנים", מספר ערורי. "הוא עשה את זה לשני אנשים שעמדו ממש מולי". לדברי ערורי, הוא ראה את אותו שוטר מג"ב "גורר עיתונאי ומכה אותו".

> צפו: שוטרי מג"ב תקפו עיתונאים בגז פלפל בהפגנה לא אלימה

שוטר מג"ב מרסס עיתונאים וחובשים בגז פלפל, צומת בית אל (פאדי ערורי)

שוטר מג"ב מרסס עיתונאים וחובשים בגז פלפל, צומת בית אל (פאדי ערורי)

ערורי, שפרסם את התמונות בחשבון הפייסבוק המקצועי שלו, מספר ששוטר מג"ב ספציפי זה מוכר לעיתונאים שמסקרים את ההפגנות בגדה המערבית בתקופה האחרונה. הוא מתאר אותו כ"אחד מהגרועים ביותר" שבין שוטרי מג"ב באזור קלנדיה, בלעין ונבי סאלח – מקומות שבהם מתרחשות הפגנות פלסטיניות רבות.

שני סרטונים שצולמו בתקרית בצומת בית אל עוזרים להבין את המקרה עוד יותר. בסרטון אחד רואים ג'יפ של מג"ב שדורס צעיר פלסטיני שבורח ממנו. שוטרי מג"ב יוצאים מהג'יפ ומג'יפ נוסף שמגיע למקום כדי לעצור את הצעיר הדרוס. בשלב זה, ואחרי ששאר הפלסטינים כבר ברחו, מגיעים למקום חובשים של הסהר האדום וצלמי עיתונות. זה השלב שבו השוטרים דוחפים אותם, מנסים להרחיק אותם מהמקום, צועקים עליהם – ושוטר אחד מרסס עליהם גז פלפל.

דובר משטרתי מסר למגזין 972+ כי התקרית נמצאת בבדיקה.

מקרה זה מגיע אחרי שורה ארוכה של מקרים נוספים של תקיפות עיתונאים של ידי חיילים ושוטרים בחודשים האחרונים, ובמיוחד בחודש האחרון. בנוסף יש לציין שבמקרה אחד, ואחד בלבד ככל הידוע, הותקפו חיילים על ידי דוקר פלסטיני שהתחזה לעיתונאי. מקרה זה גרר הודעות גינוי חריפות מצד אגודות העיתונאים הפלסטינים והזרים.

ליסה גולדמן היא כותבת ועורכת באתר 972+. הפוסט פורסם במקור בגרסה ארוכה יותר באנגלית באתר 972+, ותורגם לעברית על ידי חגי מטר.

> גינויים לתושב חברון שהתחזה לעיתונאי כדי לדקור חייל

חובש הסהר האדום על הרצפה לאחר שרוסס בגל פלפל (פאדי ערורי)

חובש הסהר האדום על הרצפה לאחר שרוסס בגל פלפל (פאדי ערורי)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf