newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המוסר הכפול של בנימין נתניהו על התערבות בענייני מדינות אחרות

אחרי זעקות השבר במהלך הבחירות על התערבותן של מדינות זרות בענייניה של ישראל, מתיימר נתניהו להשפיע על מהלכי חקיקה בארצות הברית

מאת:

הימין בארץ לא כל כך אוהב את ההתערבות של מדינות זרות בענייניה של ישראל. אם זו העובדה שבאיחוד האירופי מממנים הקמת מבנים לשירות הפלסטינים בשטחי סי, אם זו התמיכה בעמותות לזכויות אדם, שמנהלות הליכים משפטיים נגד חקיקה של הכנסת, ואם זו הטענה של בנימין נתניהו (שלמיטב ידיעתי אין לה בסיס ומעולם לא הוכחה) שמדינות האיחוד מימנו קמפיינים להוצאת הציבור הערבי לקלפיות בבחירות האחרונות.

כל זה לא מנע מאותו ימין להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות אחרות. שלושה חודשים אחרי שנתניהו קרא ליהודי צרפת לעלות לישראל, וחודש אחרי שהפר את כללי הדיפלומטיה והטקס ועקף את ברק אובמה כדי לנאום ישירות בפני הקונגרס נגד מדיניות הנשיא, מתכוון עכשיו נתניהו להשתתף בעיצובה של החקיקה בקונגרס.

ברק רביד מפרסם היום ב"הארץ" מפי "פקיד ישראלי בכיר" כי ממשלת ישראל עומדת לנסות לגייס תומכים להצעת חוק בקונגרס האמריקאי שתקשה על אובמה לחתום על ההסכם עם איראן, ולא זו אף זו – היא אף מנסה להשפיע על ניסוח החוק עצמו. כנראה שלא בלי קשר, הכותרת הראשית של "ישראל היום" מכריזה היום כי "אובמה במסלול התנגשות עם הקונגרס" (וב"העין השביעית" מזכירים שבין חברי הקונגרס שמקשים על אובמה ותומכים בישראל יש המקבלים תרומות נדיבות משלדון אדלסון).

מה היה קורה אם מדינה זרה הייתה מתחילה לעשות לובי לחוקים בכנסת ומתערבת בעצם הניסוח שלהם? סביר להניח שנתניהו היה בין הראשונים לקפוץ בזעקות שבר נגד המהלך ונגד כל מי שמשתף פעולה איתו, ודי מהר היינו רואים יוזמות חקיקה של הליכוד והבית היהודי במטרה להגביל פעולות כאלה.

וגם את זאת יש לזכור: ההתערבות (המוגבלת למדי) של מדינות האיחוד האירופי במדיניות ישראלית נוגעת ברובה המכריע לשאלת הכיבוש. כלומר, להתנהלות הישראלית הבלתי חוקית בשטחים שמחוץ לגבולות המדינה (הקמת התנחלויות, בזיזת משאבי טבע, מניעת פיתוח פלסטיני ועוד), ביחס למליוני נתינים שאינם אזרחי המדינה, שלא זוכים להגנתה ושאין להם כל מגן אחר. ההתערבות הישראלית הנוכחית בחקיקה בארה"ב נועדה לסכל הסכם לגיטימי, שוחר שלום, בין שתי מדינות ריבוניות לגמרי.

אז בפעם הבאה שבימין קופצים על התערבות זרה, תזכירו להם – לפחות – את מהלכיו הנכלוליים של נתניהו בין הקונגרס לנשיא ארה"ב.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> מדיניות התכנון של ישראל בגדה המערבית: סיפוח ללא זכויות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf