newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

השקר הגדול בבסיס הנאום של נתניהו בקונגרס

נתניהו מכר לקונגרס סיפור לפיו איראן היא גרמניה הנאצית, אבל שיש "הסכם טוב יותר" שיכול לגרום לה להיכנע. בפועל הדבר היחיד שהוא מצפה לו הוא שארה"ב תפציץ את איראן עד שזו תרד על ברכיה

מאת:

כותב אורח: לארי דרפנר

אז קודם נתניהו אומר לקונגרס שאיראן היא כמו גרמניה הנאצית: נחושה להשמיד את ישראל, להפציץ את אמריקה בנשק גרעיני, לכבוש את העולם בשם אידיאולוגיה קיצונית ומרושעת, ולשקר כל הדרך עד שתגשים את מטרותיה.

אבל אז הוא אומר שאמריקה יכולה לגרום לגרמניה הנאצית המודרנית הזאת להכנע, לוותר על כל התוכנית הגרעינית שלה, לתת לפקחים להכנס ולפקחים על מה שהם רוצים, לוותר על מדיניות החוץ הנוכחית שלה, להפסיק לתמול בבני בריתה השיעים באזור, להפסיק לאיים על ישראל בתגובות קשות להתקפה מצדה (מה שנתניהו מכנה "איום להשמיד את ישראל"), להתנהג בדיוק כמו שישראל והמפלגה הרפובליקנית רוצות שהיא תתנהג – ואמריקה יכולה לגרום לכל זה בלי לירות ירייה אחת! רק במשא ומתן! ועוד להשאיר את הסנקציות! תחשבו על זה, יש פה הזדמנות להוריד את גרמניה הנאצית על ברכיה בלי כל הסיפור של מלחמת העולם השנייה בדרך!

אין פלא שהאדיוטים האלה בקונגרס מחאו לו כפיים בעמידה. ביבי הבטיח להם את המקבילה הרפובליקנית ל-72 בתולות בגן עדן.

אבל כמו שיצחק הרצוג אומר: די, ביבי, די. הוא שוב משקר, ביבי. הוא לא באמת מאמין שיש "הסכם טוב יותר" שרק מחכה למו"מ מוצלח יותר עם איראן. הדבר הטוב יותר היחיד שהוא מחכה לו זה מלחמה. זה מה הוא מצפה מאמריקה, עם או בלי ישראל. זה מה שהוא תמיד רצה. להפציץ את איראן עד שתרד על הברכיים. הוא רק יודע שתוכנית כזאת כבר לא תתקבל בארה"ב, אז הוא מספר לקונגרס שהם יכולים בשקט לדרוש תנאי כניעה במו"מ, ואם האיראנים יקומו וילכו – נו, אז באמת כבר לא תהיה ברירה אלא להלחם. כמובן שעדיף לדבר, אבל אם הנאצים האלה בטהראן לא ישאירו לנו ברירה אז נלך להלחם, כמו שאמר (בערך) ידידו של ביבי – ווינסטון צ'רצ'יל.

למרבה השמחה ממשל אובמה לא קונה את השקרים האלה. כמה עצוב ומצער שרבים כל כך הישראלים והאמריקאים שכן, או שלפחות מעמידים פנים שכן.

> מאחורי תוכניות הגרעין חיים שני עמים עניים שאינם אויבים

לארי דרפנר הוא עיתונאי יליד ארה"ב, שכותב מישראל בשלושים השנים האחרונות, ומחזיק בלוג באתר 972+, שם גם פורסם הטור הזה במקור באנגלית. תרגם: חגי מטר

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf