newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המפגינים הפלסטינים חסמו כבישים והביאו את המחאה לירושלים

מאות כלי רכב ואלפי אנשים השתתפו היום בשיירת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית בישראל. יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה: "אנחנו דורשים עונשי מאסר וקנסות כבדים על החזקת נשק לא חוקי. לא ייתכן שנצטרך לשבור את הכלים כדי שיטפלו בבעיה שגובה את חייהם של אלפי אזרחים"

מאת:

מאות כלי רכב ואלפי אנשים השתתפו היום בשיירת מחאה שנעה מצפון ודרום הארץ לירושלים, במחאה על האלימות, הרצח והפשיעה המאורגנת בחברה הפלסטינית בישראל.

בשעות הבוקר המוקדמות התכנסו מפגינים בכמה מוקדים ברחבי הארץ, ובהם מג'ד אל כרום בצפון וצומת שוקת בדרום, והתחילו לנסוע נסיעה אטית. כביש 6 נחסם לחלוטין לתנועה בשעות הבוקר המאוחרות, וחברי הכנסת של הרשימה המשותפת ירדו מהמכוניות וצעדו ברגל חלק קטן מהדרך.

המפגינים קראו: "נמאס לנו מהדם, מהמוות, מהלוויות כל יום", ו"הצטרפו אלינו, חיי ילדינו יקרים לנו". המפגינים מהיישובים השונים נפגשו בצומת לטרון, ומשם נסעו ביחד לכיוון משרד ראש הממשלה בירושלים.

במהלך הנסיעה, שנמשכה שעות ארוכות, רשמו שוטרי תנועה דו"חות לכלי רכב שעצרו בצד הדרך ולנוסעים שהפגינו מחוץ למכוניתם. בין השאר נרשם דו"ח לח"כ סעיד אלחרומי מהרשימה המשותפת, שעשה את דרכו מהנגב. דו"ח נרשם גם למכונית שבה נסעה ח"כ היבא יזבק.

בשעות אחר הצהריים ייפגשו נציגי הרשימה המשותפת עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ויציגו את דרישותיהם.

חברי הרשימה המשותפת בשיירת המחאה נגד האלימות בחברה הערבית (צילום: הרשימה המשותפת)

חברי הרשימה המשותפת בשיירת המחאה נגד האלימות, הרצח והפגיעה המאורגנת בחברה הפלסטינית בישראל, ב-10 באוקטובר 2019 (צילום: הרשימה המשותפת)

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "היום ניכנס לפגישה עם ארדן וצמרת המשטרה, כאשר הדרישות הצודקות של האוכלוסייה הערבית ועשרות אלפי המפגינים מאחורינו. אנחנו דורשים שיעוגנו בחוק עונשי מאסר וקנסות כבדים על כל אזרח שמחזיק בנשק לא חוקי, ולהעמיד לדין את ראשי כנופיות הפשע. לא ייתכן שנצטרך לשבור את הכלים כדי שהממשלה והמשטרה יתחילו לטפל בבעיות שגובות את חייהם של אלפי אזרחים. זהו מאבק על הזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח – הזכות לחיים ולביטחון".

ח"כ מנסור עבאס אמר: "המטרה שלנו היא להעלות על סדר היום של הממשלה את נושא הטיפול באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. אנחנו גם מבקשים את הזדהותם ותמיכתם של אזרחי המדינה, יהודים וערבים כאחד, כדי שהממשלה תתחיל לטפל בנושא".

ח"כ יזבק אמרה: "המחאה גדולה כגודל הכאב. מטרתה לזעוק נגד המשטרה והרשויות, שאינן פועלות כראוי כדי לעצור את הפשיעה והרצח. החברה הערבית אומרת בבירור: לא נשתוק יותר".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה: "מפריע לכם לעמוד בפקק? הפסדתם שעות עבודה? קטענו לכם את שגרת היום? תתעוררו!! חברה שלמה שותתת דם כבר שנים, תוך הפקרה פושעת מצד רשויות החוק. אנחנו נלחמים על החיים של ילדינו, על הזכות האלמנטרית הכי בסיסית: לחיות בביטחון.

"משטרת ישראל הפקירה את החברה הערבית שנים עד שהשתלטו עליה ארגוני הפשיעה, ועכשיו היא עושה שרירים על המפגינים שחוסמים את כביש 6. סדר העדיפויות המעוות הזה נגזר מהמדיניות הגזענית של הממשלה. התבטאויתיו הגזעניות של השר ארדן בתחילת השבוע נגד הציבור הערבי הן דוגמה מובהקת למדיניות מדירה ומפלה רבת שנים ולתפישת עולמם הגזענית והאדנותית של העומדים בראש. הטיפול חייב להתחיל בשינוי גישה גזענית זו כלפי האזרחים הערבים".

בשעות אחר הצהרים התכנסו כ-200 מפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים, וקראו למשטרה לטפל באלימות בחברה הערבית. באותו הזמן קיימו נציגי הרשימה המשותפת פגישה עם השר ארדן במשרד לביטחון פנים בבני ברק.

אחד המפגינים בירושלים היה מוחמד הנבוזי, שבנו רסוב נרצח ב-2012 בג'דידה. הנבוזי אמר, בעודו מחזיק את תמונת בנו: "באתי לכאן למנוע את האלימות. צריך שהמשטרה תשתף פעולה אתנו כדי שנמנע את הרצח הבא. כל יום שומעים ירי על הבתים ושורפים מכוניות. רצחו את הבן שלי ועוד מעט הרוצחים יהין מחוץ לכלא כי קיבלו שנים בודדות. הם יוצאים ורוצחים שוב. זה כואב".

מוחמד הנבוזי, שבנו נרצח ב-2012, בהפגנה בירושלים, ב-10 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

מוחמד הנבוזי, שבנו נרצח ב-2012, בהפגנה בירושלים, ב-10 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

מפגינים מול לשכת ראש הממשלה בירושלים נגד האלימות בחברה הערבית, ב-10 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

מפגינים מול לשכת ראש הממשלה בירושלים נגד האלימות בחברה הערבית, ב-10 באוקטובר 2019 (צילום: אורן זיו)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf