newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המתנחלים פלשו לקרקע פרטית, בעל האדמה נעצר

בסוף יולי הרס המינהל האזרחי בריכה שבנו מתנחלים מיקיר על אדמתו הפרטית של עמאר אבו חיג'לה. כשהגיע לשטח לפני כשבוע הוא מצא את הבריכה כפי שהיתה לפני הריסתה, עוכב על ידי מאבטח של ההתנחלות ובילה ארבעה ימים בכלא עופר

מאת:

כשתושב דיר איסתיא, עאמר אבו חיג'לה, חגג בסוף יולי את הריסתה של בריכה שבנו מתנחלים באופן בלתי חוקי על אדמתו הפרטית ליד ההתנחלות יקיר, הוא ידע שייתכן שזה לא יהיה סוף הסיפור. "אני צריך להישאר עירני", הוא אמר ל"שיחה מקומית" באוגוסט.

ואכן, ב-7 באוקטובר קיבל אבו חיג'לה טלפון מחקלאי מקומי שסיפר לו כי המתנחלים שוב עובדים במקום שבו היתה הבריכה שנהרסה, ליד הגדר המזרחית של ההתנחלות יקיר. הבריכה נהרסה על ידי הרשויות ביולי, כשלושה חודשים אחרי שנבנתה.

הבריכה שנבנתה שוב באדמתו של עאמר אבו חיג'לה, ליד ההתנחלות יקיר (צילום: אביב טטרסקי, באדיבות דהרמה מעורבת חברתית)

הבריכה שנבנתה שוב באדמתו של עאמר אבו חיג'לה, ליד ההתנחלות יקיר (צילום: אביב טטרסקי, באדיבות דהרמה מעורבת חברתית)

אבו חיג'לה החליט לא להגיע לאדמתו לבד, כדי "להימנע מתקיפה אפשרית על ידי המתנחלים מיקיר", לדבריו. הוא הגיע לשטח יומיים אחרי השיחה, בליווי של אקטיביסטים ישראלים שמתנגדים לכיבוש.

"מצאנו את הבריכה כפי שהיתה לפני הריסתה", תיאר אבו חיג'לה את מה שראה, מה שמרמז כי המתנחלים מיקיר עבדו בשטח זמן מה לפני שהדבר התגלה. בזמן שקבוצה של פלסטינים וישראלים זרקו סלעים לתוך הבריכה כדי לסגור אותה, הגיע איש אבטחה מההתנחלות יקיר למקום.

"אחרי שבדק את תעודות הזהות שלנו, הוא החליט לעכב אותי ופעיל ישראלי נוסף", אמר אבו חיג'לה. הפעיל היה יונתק פולק, ששוחרר באותו היום. אבו חיג'לה, לעומתו, נותר ארבעה ימים במעצר בכלא הצבאי עופר.

המשטרה הסבירה לאבו חיג'לה כי הוא נעצר בגלל תלונה שהגיש מתנחל מיקיר במאי, שטען כי אבו חיג'לה תקף אותו.

במהלך החקירה, השוטרים הראו לוה סרטון שפורסם בפייסבוק במאי, ככל הנראה על ידי מתנחלים מיקיר, שמראה עימותים בין פלסטינים למתנחלים שהתרחשו על אדמתו הפרטית של אבו חיג'לה.

על הסרטון, שמראה את אבו חיג'לה מרוגז ומחזיק אבן בידו, מתוייגים כמה כלי תקשורת ישראליים, המועצה האזורית שומרון, ח"כ נפתלי בנט ואחרים.

"לא תקפתי אף אחד", אומר אבו חיג'לה. הוא מוסיף שהסרטון צולם בנוכחות של הצבא והמשטרה הישראלים.

קבוצת דהרמה מעורבת חברתית תומכת במקרה של עאמר אבו חיג'לה מאז תחילת הסיפור באפריל השנה. אביב טטרסקי, אחד מפעילי הקבוצה, שהיה עם אבו חיג'לה בזמן צילום הסרטון, הגיש תלונה נגד המתנחלים ביקיר, בגין "בניית בריכה על קרקע פרטית", לדבריו.

טטרסקי, שנתקל במתנחלים מיקיר בתחנת המשטרה באריאל במקרה, אומר שתלונתו נסגרה שבועיים לאחר הגשתה. "הם התנצלו שאינם יכולים לומר מדוע נסגרה התלונה", הוא מאשר.

עורכת הדין של אבו חיג'לה, ריהאם נאסרה, אמרה ל"שיחה מקומית" כי התלונה נגדו "אינה חזקה". היא הוסיפה כי עדיין לא אושרה הגשת כתב אישום נגדו.

נאסרה מאמינה כי "זה רק תירוץ לעכב אדם שמגן על אדמתו הפרטית", ואישרה כי התלונה שהגיש אביב טטרסקי נגד המתנחלים מיקיר ואנשי האבטחה כלל לא טופלה.

עאמר אבו חיג'לה ליד הבריכה לפני הריסתה ביולי (צילום: אחמד אל-באז, אקטיבסטילס)

עאמר אבו חיג'לה ליד הבריכה לפני הריסתה, ביוני 2020 (צילום: אחמד אל-באז, אקטיבסטילס)

ביש דין, שטיפלו בעניינו של אבו חיג'לה גם בפעם הראשונה, אישרו ל"שיחה מקומית" כי הם נערכים להגיש למינהל האזרחי בקשה להרוס שוב את הבריכה.

אבו חיג'לה שוחרר מכלא עופר ביום שלישי, אך זומן לחקירה נוספת, שהתבצעה בתחנת המשטרה באריאל ביום חמישי.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf